Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@09:17:48 GMT

شوک تحریم ها را پشت سر گذاشتیم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۲۰۹۹

به گزارش اکوفارس به نقل از شاتا، وی افزود: تحریم های تحمیلی امریکا را با تولید داخل می توانیم پشت سر بگذاریم.

آقامحمدی ادامه داد: جنگ اقتصادی با آمریکا بلند مدت است و پایداری دارد چرا که آمریکا دنبال این نیست که تحریم را بردارد، حتی اگر به توافقاتی مقطعی هم برسیم، برخی تحریم ها را مقطعی معاف می کند، پس باید از زیر چتر تحریم ها کلا بیرون بباییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم رونق تولید، استراتژی دائمی جمهوری اسلامی ایران است

معاون اقتصادی مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبری انقلاب پارسال را سال حمایت از کالای ایرانی و امسال را رونق تولید نام‌نهادند، این استراتژی کلی نظام است و پایدار خواهد بود و قرار نیست مقطعی باشد.

آقامحمدی اضافه کرد: در قالب تعمیق ساخت داخل قراردادهای بلند مدت و تخصصی بسته شود، تاکید وزیر صمت نیز بر این منوال است، جلسات مستمر و هفتگی باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داشته باشد.

لزوم خودکفایی در زنجیره های تولید و توزیع

وی گفت: ۱۲ زنجیره تولید در وزارت صمت داریم که باید به خودکفایی برسند، زنجیره توزیع نیز با قائم‌مقامی امور بازرگانی وزارت صمت یکپارچه خواهد شد.

‌امروز از شوک حاصل از تحریم عبور کردیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: خوشبختانه امروز شوک ها و آثار روانی تحریم را پشت سر نهاده ایم و از اسفندماه گذشته کم‌کم شروع به تغییر وضعیت در حوزه اقتصاد حاصل آمده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو، خاطرنشان کرد: قراردادهای منعقده میان خودرو سازان و قطعه سازان امر بسیار مبارکی و در اصل امروز روز بسیار مبارکی برای حوزه تولید و صنعت کشور است.

تشکر ویژه ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی و همینطور سازمان های توسعه ای این وزارتخانه دارم و اطمینان دارم که اتفاقات خوبی در آینده شاهد خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شرایط اقتصادی امروز، مبارزه ای است در قالب جنگ اقتصادی که قطعا با استقلال اقتصادی هم به پایان خواهیم رساند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک های صادرات و تجارت اقدام کرد.   به گزارش ایسنا از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‌‏/۰۰ سال ۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه ای و فناورانه و با همکاری بانک های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.     در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند.   لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می کند.   مزایای برات الکترونیکی  برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:   قابلیت انتقال در زنجیره های فعالیت های اقتصادی

-    امکان صدور برات الکترونیکی  تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار

  معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی

  امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره   با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه های اقتصادی در طول زنجیره های فعالیت آنها فراهم شده است.   لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور  ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد