Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@06:35:43 GMT

بررسی تخلفات دریایی نفتکش انگلیسی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۲۱۰۹

بررسی تخلفات دریایی نفتکش انگلیسی آغاز شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، از تعداد ۲۳ نفر خدمه این شناور، ملیت ۱۸ نفر هندی و پنج نفر دیگر از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی است.

وی بیان داشت: این نفتکش انگلیسی با ۲۳ نفر خدمه که ۱۸ نفر هندی و ۵ نفر از سایر کشورها می‌باشد، عصر جمعه (۲۸ تیرماه ۹۸) از آب‌های محدوده دریای عمان به سمت بندرالجبیل عربستان با یک فروند شناور صیادی برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نقض قوانین بین المللی دریانوردی و عدم تمکین و پاسخ شناور مذکور نسبت به تماس‌های صورت گرفته، نفتکش انگلیسی با هماهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت لنگرگاه در بندرعباس هدایت شد تا ابعاد مختلف حادثه توسط کارشناسان بنادر و دریانوردی هرمزگان به دقت بررسی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: پرچم نصب شده در نفتکش «استینا ایمپرو» مربوط به کشور انگلستان است و فرمانده آن دارای ملیت هندی است.

عفیفی پور اظهار داشت: برای حفظ ایمنی کشتی فعلاً خدمه در کشتی حضور دارند و در حال حاضر همه ۲۳ خدمه، در محل کار خود در نفتکش هستند.

وی ادامه داد: در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضائی، ممکن است خدمه برای انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

عفیفی پور گفت: به منظور رعایت ضوابط ایمنی و استانداردهای بین المللی دریانوردی، همکاری‌های لازم برای هدایت ایمن و دقیق تانکر «استنا ایمپرو» و لنگراندازی در موقعیت مناسب، از سوی این اداره کل صورت پذیرفته است.

مشخصات تانکر نفتکش استنا ایمپرو

شناور «استنا ایمپرو» یک تانکر نفت کش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که ۱۸۳ متر طول و ۴۹ هزار و ۶۸۳ تن وزن دارد.

این کشتی در سال ۲۰۱۸ میلادی ساخته شده است و با پرچم کشور انگلستان تردد می‌کند. این شناور ظرفیت حمل ۴۶ میلیون و ۵۷۶ هزار لیتر مایعات (نفت یا مواد شیمیایی) را دارد.

آمارهای موجود نشان می‌دهد، روزانه حدود ۱۴ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر و وارد بازارهای جهانی می‌شود، همچنین سالانه حدود ۵۰ هزار کشتی از این تنگه عبور می‌کند که بیشتر آنها تانکرهای نفتی هستند.

نفتکش اِستِنا ایمپرو (stena impero)پس از توقیف به ساحل هدایت و برای گذراندن مراحل قانونی و بررسی‌های لازم به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل داده شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر تردد نفتکش حامل سوخت قاچاق در محور‌های مواصلاتی یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خاتم قرار گرفت. 
 وی افزود: ماموران با کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه نفتکش اسکانیارا متوقف و پس از بازرسی از آن ۳۲ هزار لیتر گازوئیل که بدون مجوز قانونی به صورت قاچاق حمل می‌شد را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه محموله سوخت کشف شده از استان‌های مرکزی بارگیری و به مقصد جنوب شرق کشور حمل می‌شد خاطرنشان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie