Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:41:50 GMT

باید از خروج مرغ زنده از استان مرکزی جلوگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۲۲۳۴

باید از خروج مرغ زنده از استان مرکزی جلوگیری شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با بیان اینکه نظارت بر توزیع شکر در استان مرکزی ضعیف است گفت: باید از صادرات و خروج مرغ زنده از استان مرکزی جلوگیری شود. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری مرغ  اظهار داشت: درباره موضوع قیمت و توزیع مرغ باید تجربیات گذشته را در نظر داشته باشیم، تشکیل جلسات ستاد تنظیم بازار باید ابزاری برای کنترل بازار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت مهم نظارت بر بازار است که تنها اقداماتی از جمله معرفی به دادستانی، دادگاه‌ها و استفاده از ابزارهای انتظامی و امنیتی مناسب نیست به عبارتی این کار باید در مرحله آخر انجام شود، باید مصوبه ستاد تنظیم بازار را اجرا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: سیستم تامین نهاده سیستم خوبی نیست باید بتوانیم از ابزار توزیع نهاده استفاده کنیم، در فرآیند نرخ‌گذاری ستاد تنظیم بازار استان با نرخ‌گذاری که بر اساس قیمت مرغ زنده تا نرخ مصوب در ستاد تنظیم بازار است، فاصله دارد به عبارتی بیشتر از آن چیزی است که در استان اجرا می‌شود.

فرخی عنوان کرد: یک قسمت سود خرده‌فروشی است که معمولا بر اساس 8 درصد محاسبه می‌شود که در تابستان و با توجه به میزان برق مصرفی حداکثز قیمت مقطوع 700 تومان است که باید از میانگین کشوری حداقل 500 تومان ارزان‌تر باشیم و  باید در  بازار اقتصادی کاری کنیم تا محصول در استان به وفور یافت شود.

همه چیز درباره تخلفات در واردات کالاهای اساسی/ پای هادی رضوی‌ها چطور به واردات گوشت باز شد؟100تن گوشت‌مرغ تنظیم بازار در ایلام توزیع می‌شود5000 تن شکر برای جبران کمبود بازار در کرمانشاه توزیع می‌شود

وی ادامه داد: نباید اصرار بر قیمت کالا خارج از عرف بازار داشته باشیم، دامپزشکی باید در زمینه مجوز برای خارج کردن مرغ از کشتارگاه‌ها اقدام کند، بین جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید هماهنگی وجود داشته باشد و نظارت در این راستا صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: به جای استفاده از ابزار انتظامی برای خروج دام باید به دنبال مجوزها باشیم و مدیریت در این زمینه صورت گیرد.

فرخی ادامه داد: با توجه به اینکه استان تولیدکننده هستیم و بنگاه‌های اقتصادی زیادی در استان فعالیت می‌کنند باید از مرغداری‌ها حمایت کنیم، استفاده از ابزار مجوزهای دامپزشکی، اخطار و ابلاغ به مرغداران از جمله اقداماتی است که سبب کاهش تخلفات می‌شود.

در توزیع شکر نظارت ضعیف است

وی با اشاره به به اینکه سال گذشته  عمده مرغ منجمد عرضه شد، گفت:  نظارت ضعیف در توزیع شکر وجود دارد، تخلف در زمینه توزیع و عرضه شکر و سایر کالاها باید با قاطعیت برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: توزیع فراگیر شکر باید اصلاح شود تا زمانی که سیستم بسته‌بندی بین مردم رواج پیدا نکرده باید توزیع یک تن بر اساس مصوبه انجام شود.

فرخی ادامه داد: باید از ظرفیت تعاونیها بیشتر استفاده شود تا در زمینه توزیع مشکلی وجود نداشته باشد، در زمینه بسته‌بندی شکر باید قیمت با عنوان ستاد تنظیم بازار مشخص شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به برخورد با متخلفان اقتصادی گفت: تعزیرات حکومتی مرجع و بازوی دولت در تخلفات اقتصادی است که آمادگی کامل همراه با تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و سایر دستگاه‌ها در برخورد با متخلفان اقتصادی دارد.

احمد القاصی‌مهر افزود: تا زمانی که قیمت مصوب مرغ نهادینه شود و کمبود مرغ در بازار نداشته باشیم پیشنهاد می‌شود که از خروج مرغ زنده از استان جلوگیری شود تا مرغ در بازار اشباع شود.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با متخلفان برخورد و نظارت بر بازار داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است

معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی با تذکری به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وضع مالیات و عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه ای و جلوگیری از صادرات هر گونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی، ممنوع است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد هادی عبادی معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی با ارسال نامه ای به خانی نوذری معاون توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به نامه اتاق بازرگانی ایران دربار اخذ مالیات 60 درصدی از صادرات سیب زمینی اعلام کرد: وضع مالیات و عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه و جلوگیری از صادرات هر گونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی،  ممنوع است.

بنابراین گزارش گمرک ایران پیش از این  اعلام کرد بود که طبق خواسته وزارت جهاد کشاورزی، از 15 اردیبهشت تا اطلاع ثانوی عوارض 60 درصدی برای صادرات سیب زمینی اعمال خواهد شد.

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض 60 درصدی شد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد
  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز
  • کشف ۱۸ میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل