Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه های هند نوشتند این کشور و روسیه در مراحل پایانی امضای یک قرارداد ارایه خدمات تدارکاتی هستند که همکاری ها میان ارتش های 2 کشور را تسهیل خواهد کرد. تاریخ انتشار: 18:10 - 29 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۶۷۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نشریه "اکونومیک تایمز" به نقل از یک مقام هند نوشت: توافقنامه حمایت متقابل تدارکاتی (ای آر ال اس) که گام مهم عملی در روابط ۲ کشور به شمار می رود، احتمال دارد در جریان دیدار ماه سپتامبر نارندرا مودی نخست وزیر هند با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس اقتصادی شرق در این کشور امضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات هند افزودند: این توافقنامه می تواند برای نیروهای دریایی هند و روسیه بسیار سودمند باشد، زیرا شناورهای این نیروها می توانند از بنادر یکدیگر برای سوختگیری و دریافت خدمات تدارکاتی و حتی از پایگاه های هوایی یکدیگر استفاده نمایند.

امضای این قرارداد نشان دهنده علاقه دهلی نو برای ادامه روابط نظامی خود با مسکو با وجود مخالفت های واشنگتن می باشد. دهلی نو هم اکنون دارای توافقنامه تدارکاتی با آمریکا می باشد و در سال ۲۰۱۸ توافقنامه مشابهی با فرانسه نیز امضا کرد. است. دهلی نو، پاریس را به دلیل وجود پایگاه های نظامی فرانسه در جیبوتی، ابوظبی و جزایر ریونیون، یک همکار راهبردی در اقیانوس هند محسوب می کند. قرارداد لجستیکی هند با آمریکا در سال ۲۰۱۶ پس از یک دهه مذاکره دو جانبه امضا شد، اما دهلی نو پس از گذشت دو سال این توافقنامه را اجرایی کرد.

هدف از این توافقنامه، تسهیل پشتیبانی، تامین خدمات برای نیروهای مسلح دو کشور در بازدید شناورها از بنادر کشور متقابل، اجرای رزمایش ها و آموزش های مشترک، کمک های بشردوستانه و تلاش های امدادی می باشد.

نیروی دریایی هند مصمم است که با افزایش توان عملیاتی خود، تسلط خود را منطقه اقیانوس هند به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان، تحکیم کند. این منطقه به دلیل عبور دو سوم نفت و نیمی از محموله های باری جهان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دهلی نو این منطقه را به عنوان حیاط خلوت خود می داند و می خواهد به عنوان تنها تامین کننده عمده امنیت این منطقه به رسمیت شناخته شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان قرارداد مقامات هند توافقنامه واشنگتن مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو