Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@17:22:09 GMT

شرط برگزاری مجامع عمومی بانک‌ها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۰۱۷

صراط: این بانک با توجه به عدم برگزاری مجامع برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری، به آگاهی می‌رساند که از جمله شرایط لازم برای انجام بررسی‌های مربوط و صدور مجوز برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه، «وصول صورت‌های مالی امضا شده توسط هیئت مدیره به انضمام پیش‌نویس نهایی گزارش حسابرس مستقل»  حداقل یک ماه قبل از تاریخ برگزاری مجمع عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بانک مرکزی، بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر و مرجع صدور مجوز برگزاری مجامع بانک‌ها و موسسات اعتباری، به موجب مفاد تصریح شده بخشنامه‌های ابلاغی و با ارسال نامه‌های متعدد به نظام بانکی کشور، شرایط لازم برای صدور مجوز برگزاری مجامع عادی سالیانه را اعلام کرده است.

براین اساس و باتوجه به عدم رعایت موارد فوق، به خصوص عدم ارسال گزارش‌های اشاره شده یا ارسال دیر هنگام مستندات لازم از سوی برخی بانک‌ها، عملاً امکان بررسی و صدور مجوز برگزاری مجامع عمومی این گروه از بانک‌ها فراهم نیست.

در پایان به استناد مفاد قانون تجارت و ضوابط و مقررات مربوط، مسئولیت تهیه صورت‌های مالی هر بانک با هیئت مدیره آن و اظهارنظر راجع به صورت‌های مالی در چارچوب استاندارد‌های حسابداری و حسابرسی، برعهده حسابرس مستقل آن بانک یا موسسه اعتباری است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی موسسات مالی بانک ها صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محبوبه محمدزمانی، مدیر صدور مجوزهایِ سازمانِ نظامِ مهندسیِ کشاورزی در برنامه مناظره بالاتر شبکه خبر گفت: در ۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ درصدِ درخواست متقاضیان کسب و کار‌های کشاورزی، به علت آنچه فاصله بهداشتی عنوان می‌شود، رد شده است.
زمانی افزود: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدفِ جذب سرمایه در بخشِ کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.
فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز­ را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.
دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.
علاوه بر  فواصل غیرضروری مجوز واحد‌های را کد هم یکی از موانع کسب و کار است.
البته طبق قانون در تولیدات روستایی فواصل بهداشتی اعمال نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین