Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف که صبح امروز به میزبانی وزارت صنعت و در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد، با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت دولت و رییس جمهور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پیش از این تشکیل این وزارت با ارایه طرحی از سوی نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مطرح و تصویب شد، اما پس از آن دولت از هیات رییسه مجلس خواست تا اجرای این طرح به دلیل اینکه امادگی برای تشکیل وجود ندارد به زمان دیگری موکول شود تا تمهیدات برای آن انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه انسجام در بخش بازرگانی وجود ندارد، توضیح داد: بخش بازرگانی به صورت پراکنده از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود و از این رو نظام توزیع با مشکلات زیادی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: دولت مکلف به تهیه طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شد 

امیری ادامه داد: هیچ دستگاهی در کشور مخالف تشکیل این وزارتخانه نیست و دستور رییس جمهور برای تشکیل این وزارت به جد پیگیری می‌شود، اگرچه تعدادی از نمایندگان مجلس، به دلایل کارشناسی و برخی بدلایل سیاسی مخالف این طرح هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از نمایندگان پارلمانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف خواست که در این زمینه با نمایندگان مجلس مذاکرات کنند و با دلایل کارشناسی ان‌ها را متقاعد کنند که به این طرح در صحن علنی مجلس رای بدهند.

امیری بحضور منظم وزا در مجلس و دیدار با نمایندگان مختلف و کمیسیون‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد و از معاونان پارلمانی خواست که حضور مقتدرتری درمجلس داشته باشند.

او به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در سال گذشته و تبدیل آن به طرح اشاره کرد و گفت:  این قانون اگر چه دارای اشکالاتی است و خلاف قانون اساسی خوانده می شود،اما براساس آن دستگاه ها هر ۶ ماه باید گزارشی به مجلس  ارایه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان با تاکید بر هم افزایی در مجموعه دولت ،گفت: دستگاه‌ها نباید وظایف بخشی خود را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

هیچ دستگاهی در کشور مخالف تشکیل وزارتخانه بازرگانی نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت