Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیمانکار نگهداری از این بوستان جنگلی در انجام وظایف خود قصور داشته و عدم اجرای تعهدات وی موجب شده چند اصله درخت این بوستان خشک شوند که بنا بود با قطع این درختان ۱۰۰ تن چوب خشک آماده سازی و دوباره عملیات درختکاری انجام شود.

علیرضا صحرایی افزود: به دلایل نامعلوم به جای قطع درختان خشک ۱۱ اصله درخت سبز نیز قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آتش سوزی رخ داده طی روزهای گذشته در این بوستان اظهار داشت: این آتش سوزی که عمدی بوده است در قسمت درختان خشک بوستان انجام شده و خسارت جدی در بر نداشته است اما ابعاد مختلف این قضیه در حال بررسی است.

وی گفت: این قضیه و رخدادهای بوستان جنگلی تربت جام توسط دادستانی شهرستان در حال بررسی و پیگیری می باشد.

صحرایی افزود: این بوستان جنگلی دست کاشت بوده و با هدف افزایش فضای سبز و محیط تفرجگاهی ایجاد شده است و هدف از ایجاد آن تولید چوب نبوده است و به دلیل کاشت مجدد درختان جدید دستور قطع درختان خشک آن صادر شده بود.

وی با بیان اینکه چاه آبدهی به این بوستان نیز خشک شده است اظهار داشت: آبیاری درختان این بوستان از ابتدای امسال توسط چهار تانکر آب انجام می شود.

بوستان جنگلی تربت جام با مساحت ۴۵ هکتار در پنج کیلومتری جنوب این شهر واقع شده که ۲۳.۹ هکتار آن مربوط به بخش قدیمی و ۲۱.۴ هکتار آن مربوط به بخش جدید است و فضای آن جزو اراضی ملی محسوب می شود.

گونه های درختی بوستان جنگلی تربت جام شامل کاج، سرو نقره ای، سرو خمره ای، اقاقیا، زبان گنجشک، آیلان و افراست.

شهرستان تربت جام در ۱۶۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۷۴۹۶/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه میدهند علیرغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

او افزود: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند؛ چراکه این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند چراکه قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و ساز‌هایی انجام دادند و علیرغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه‌ای موسوم به ۱۰ هکتاری در روستای ملکار، اراضی ۵ هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند