Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،  الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این تانکر که عصر روز جمعه ۲۸ تیرماه از آب‌های محدوده دریای عمان به سمت بندرالجبیل عربستان در حرکت بود، در مسیر رفت و آمد خود در تنگه هرمز، با یک فروند شناور صیادی برخورد کرد.

وی گفت: بدنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی، این شناور به دستور مقام قضایی توقیف، و از نیرو‌های نظامی برای بررسی و هدایت آن به سمت لنگرگاه بندرعباس درخواست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: رفت و آمد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز، خاموش کردن دستگاه موقعیت یاب و توجه نکردن به هشدار‌های جمهوری اسلامی ایران از دلایل توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز بوده است.

عفیفی پور افزود: صبح امروز نفتکش انگلیسی برای بررسی ابعاد و علت سانحه با هماهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شد.

وی گفت: به منظور رعایت ضوابط ایمنی و استاندارد‌های بین المللی دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدایت ایمن و دقیق نفتکش انگلیسی و لنگراندازی در موقعیت مناسب، را به عهده داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کشتی استینا ایمپرو یک تانکر نفت کش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که ۱۸۳ متر طول و ۴۹ هزار و ۶۸۳ تن وزن دارد.

عفیفی پور افزود: این شناور ظرفیت حمل ۴۶ میلیون و ۵۷۶ هزار لیتر مایعات (نفت یا مواد شیمیایی) را دارد.

وی گفت: این کشتی در سال ۲۰۱۸ میلادی ساخته شده است و با پرچم کشور انگلستان رفت و آمد می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نفتکش محموله‌ای به همراه نداشته است.

الله مراد عفیفی پور افزود: این شناور ۱۸ نفر خدمه هندی و پنج خدمه از کشور‌های روسیه، فیلیپین و لتونی دارد.

کاپیتان این نفتکش نیز هندی است، اما شناور با پرچم انگلیس فعالیت می‌کند.

وی گفت: برای حفظ ایمنی کشتی در حال حاضر همه ۲۳ خدمه، در محل کار خود در نفتکش هستند.

روزانه حدود ۱۴ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر و وارد بازار‌های جهانی می‌شود.

حدود ۵۰ هزار کشتی سالانه از این تنگه عبور می‌کند که بیشتر آن‌ها تانکر‌های نفتی است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز بعلت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

در این اطلاعیه آمده است این نفتکش پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

انتهای پیام /ب

انجام مصاحبه ازخدمه نفتکش انگلیسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریانوردی انگلیس نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با انجام کار اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی وانت مزدا حامل موادافیونی در محور هرات-مروستمطلع شدند. 
وی افزود: ماموران در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و در بازرسی انجام شده؛ ۲۰۲ کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی را دستگیر و به مقامات قضائی معرفی کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد در پایان اظهارکرد: این محموله از جنوب شرق کشور به مقصد پایتخت بارگیری شده بود که با تیزهوشی ماموران پلیس متوقف شد.

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد