Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:09:31 GMT

جرمی‌هانت: با ظریف تلفنی گفتگو کردم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۳۴۵

جرمی‌هانت: با ظریف تلفنی گفتگو کردم

به گزارش خبرگزاری مهر، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی توئیتری از گفتگوی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران خبر داد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این پیام آورده است: با وزیر امور خارجه ایران گفتگو کردم و نگرانی عمیق خودم را از این موضوع ابراز داشتم که شنبه هفته پیش به من اطمینان داده شد که ایران خواستار کاهش تنش‌ها است؛ (اما) خلاف آن عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جرمی هانت» بدون اشاره به اقدامات مغرضانه لندن در موضوع توقیف نفتکش گریس- ۱ در جبل الطارق و انفعال تعمدی در برابر عهدشکنی آمریکا در برجام در این باره ادعا کرد: اگر به دنبال یافتن راهی هستیم، این موضوع باید به صورت عملی و نه کلامی باشد. کشتیرانی انگلیس باید مورد حفاظت قرار بگیرد.

گفتنی است، عصر دیروز (جمعه ۲۸ تیر)، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو (stena impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

به گفته یک منبع نظامی آگاه، این نفتکش قصد عبور از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز را داشته است.

ظاهراً نفتکش دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کرده بود و به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران توجهی نداشت از این رو بر اساس قوانین بین المللی کشتیرانی توقیف شد.

کد خبر 4671550

منبع: مهر

کلیدواژه: جرمی هانت تنگه هرمز ایران محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا