Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@03:35:44 GMT

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه انگلیس با ظریف

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۴۶۸

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه انگلیس با ظریف

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت : ساعتی پیش جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلستان در تماسی تلفنی با دکتر محمد جواد ظریف - که در کاراکاس حضور دارد - در خصوص آخرین تحولات مربوط به توقیف کشتی ها گفتگو کرد.

در این گفتگو دکتر ظریف با یادآوری اینکه بر خلاف اقدام غیر قانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در این گفتگو بر یافتن راه حل های قانونی و پرهیز از افزایش تنش تاکید کردند.

 

هانت: نگرانی عمیق خود درباره توقیف نفتکش انگلیسی را به ظریف اعلام کردم

وزیر امور خارجه انگلیس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران درباره توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس گفت‌وگو کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس تلفنی گفت‌وگو کردند.

هانت در پیامی در توئیتر نوشت: «با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم و نگرانی عمیق خودم را از این موضوع ابراز داشتم که شنبه هفته پیش به من اطمینان داده شد که ایران خواستار کاهش تنش‌ها است (اما) خلاف آن عمل شد. اگر به دنبال یافتن راهی هستیم این موضوع باید به صورت عملی و نه کلامی باشد. کشتیرانی انگلیس باید مورد حفاظت قرار بگیرد.»

از سوی دیگر «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی ظریف و هانت گفت: «وزیران امور خارجه ایران و انگلیس در خصوص آخرین تحولات مربوط به توقیف کشتی‌ها گفتگو کردند. در این گفتگو دکتر ظریف با یادآوری اینکه بر خلاف اقدام غیر قانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ایران بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.»

طرفین در این گفتگو بر یافتن راه حل های قانونی و پرهیز از افزایش تنش تاکید کردند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) این نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته نیز گفت: «لندن به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای شرایط کنونی بوده اما خیلی شفاف هستیم که این موضوع باید حل شود.»

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه انگلیس ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا به رشد و ارتقای جایگاه علمی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی نگاه به علم و فناوری توسعه و گسترش یافت؛ چرا که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی بوده است. اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمام مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

وی همچنین با تاکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وی همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمام عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمام ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و گفت: ظلم ستیزی جوهره همه ادیان ابراهیمی است و نقش محوری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه کنونی در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیز کاملاً آشکار است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت معرفی و اذعان کرد: بر پایه همین موضوع است که جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)