Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید مجید صدری با تاکید بر جلب رضایت حداکثری مشتریان در ارائه بهتر سرویس‌ها، خاطر نشان کرد: با استفاده از طرح سُرینو که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی الکامپ راه اندازی شد، تعداد حدود دو میلیون نفر مشترک فعال سرویس‌های مختلف اینترنت مخابرات، قابلیت استفاده رایگان از این طرح را پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح، مهاجرت به نسل جدید، دسترسی پهن باند ثابت برای دو میلیون کاربر اینترنت با سرعت حداقل ۴۰ مگا بیت بر ثانیه با امکانات VDSL و تانوما (سرویس فیبرنوری شرکت مخابرات ایران)، درسراسر کشور فراهم می‌شود.

روز پنجشنبه هم محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به جایگزینی VDSL به جای ADSL، اعلام کرده بود:  شرکت مخابرات ایران چهار میلیون مشترک ADSL دارد و بنا دارد سرویس سورینو را ارائه دهد  که به صورت متوسط می‌تواند سرعت اینترنت را تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد. این سرویس تا کابینه خط مشترک، به صورت فیبر نوری و در منطقه محل سکونت، از طریق سیم مسی ارائه می‌شود.

وی توضیح داد: به دلیل فاصله زیاد خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، ۳۰ درصد مشترکان تنها به اینترنت دو مگابایت بر ثانیه دسترسی دارند و ۱۶ درصد مشترکان می‌توانند اینترنت هشت تا ۱۶ مگابیتی دریافت کنند و مابقی اینترنت چهار تا هشت مگابیت دارند. با راه‌اندازی سرویس VDSL، رشد چهار برابری سرعت اینترنت اتفاق می‌افتد و با ظرفیت سرویس‌های مخابرات، اکنون دو میلیون پورت در کشور آماده واگذاری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعرفه‌های این سرویس بیان کرد: قیمت‌گذاری این سرویس، مطابق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که قیمت سرویس‌ها در تمامی سطوح وجود دارد و تعرفه جدیدی برای این سرویس وضع نشده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت مهاجرت شرکت مخابرات وزیر ارتباطات و فناوری مخابرات سرعت اینترنت فیبر نوری رشد ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت اینترنت رایگان شرکت مخابرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی

تین نیوز

دانشمندان ژاپنی برای اولین بار داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در باندهای طول موج فرکانس بالا در فاصله ۳۳۰ فوتی (حدود ۱۰۰ متری) منتقل کردند و این نخستین گام کابرد نسل ششم اینترنت بدون سیم به شمار می رود.

به گزارش تین نیوز از سیتنا، کنسرسیوم (مجموعه ای) از شرکت های ژاپنی اولین دستگاه بی سیم پرسرعت 6G در جهان را ساخته اند که می تواند داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در۱۰۰ متر انتقال دهد؛ سرعتی نزدیک به ۲۰ برابر سریع تر از نسل پنجم اینترنت بی سیم( 5G).

نتایج آزمایش های جدید که یازدهم آوریل در بیانیه مشترک این شرکت ها اعلام شد، نشان می دهد که دستگاه بی سیم کنسرسیوم داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در داخل باند ۱۰۰گیگاهرتز، و در فضای باز در باند ۳۰۰گیگاهرتز مادون قرمز در مدار الکترومغناطیسی قرار دارد، منتقل می کند.

لایو ساینس با تحلیل داده های این گزارش می گوید میانگین سرعت انتقال داده های نسل ششم اینترنت، نزدیک به ۵۰۰ برابر سریع تر از سرعت اینترنت تلفن های همراه نسل پنجم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است