Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@03:59:08 GMT

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۵۶۴

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی 20.73 دلار کاهش یافت و 1425.37 دلار فروخته شد.

به گزارش صدای ایران از فارس، با تقویت ارزش دلار و برداشت سود سرمایه‌گذاران پس از رسیدن قیمت طلا به بالای 1450 دلار، قیمت طلا در معاملات روز جمعه یک درصد کاهش یافت.
قیمت طلا پس از سیگنال‌های ملایم فدرال رزرو، به بالاترین رقم 6 سال گذشته یعنی بیش از 1450 دلار رسیده بود و دومین هفته افزایشی را نیز ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر اونس طلا با 20 دلار و 73 دلار کاهش 1425.37 دلار فروخته شد. این فلز گران بها به 1452.60 دلار، بالاترین رقم از می 2013 نیز رسیده بود.
میشائیل ماتوسک، تحلیلگر بازار طلا در این رابطه گفت: «سفته‌بازان و تاجران پس از افزایش قابل توجه قیمت طلا در 2 روز گذشته، سود قابل توجهی از فروش به دست آوردند.»

با تقویت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست پایان ماه، قیمت‌ها در دو روز گذشته حدود 3 درصد افزایش یافت.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی در معاملات روز جمعه، پس از کاهش شدید در روز پنج‌شنبه، حدود 0.3 درصد افزایش یافت.

پس از اینکه مقامات فدرال رزرو از نیاز سریع برای محرک‌های اقتصادی صحبت کردند، ارزش دلار در روز پنج شنبه به شدت کاهش یافته بود.

جاناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی کفت: «طلا هنوز وضعیت خوبی دارد. فضای نرخ بهره و دلار، بی‌ثباتی در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین و وضعیت ژئوپلتیکی فعلی همه باعث افزایش قیمت طلا شده است. تمامی اینها فضای بسیار تقویتی برای طلا ایجاد کرده است.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: طلا قیمت بازار ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳