Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@15:36:12 GMT

ادعای ضد ایرانی پمپئو مبنی بر تهدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۶۳۶

ادعای ضد ایرانی پمپئو مبنی بر تهدید آمریکا

وی در صفحه توییتر خود نوشت: درحالی که آرژانتین را ترک می‌کنم، خشنودم از استحکام روابط دوجانبه مان، و اطمینان خاطر از علم به اینکه ما و شرکایمان متعهد به برخورد با تهدید‌های ناشی از عوامل غیرمشروع از جمله ایران که همه ما را به خطر می‌اندازد، هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا به چهار کشور اکوادور، آرژانتین، مکزیک و السالوادور سفر کرده است تا در مورد بحران ونزوئلا، هجوم بسیار زیاد مهاجران به مرز‌های جنوبی آمریکا و نیاز به همکاری امنیتی بیشتر با همتایان منطقه‌ای خود گفتگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر وی از روز پنجشنبه (۲۷ تیرماه) شروع شد و تا سه شنبه (اول مرداد) ادامه می‌یابد.

پمپمئو در عین حال در گفت: وگو با شبکه تلویزیونی EWTN مدعی شده است: واشنگتن حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران درباره برنامه موشکی گفتگو کند.

سخنان پمپئو درحالی منتشر شد که هفته گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزیر امور خارجه ایران مدعی شد تهران آمادگی مذاکره بر سر برنامه موشکی اش را دارد.

این ادعای نادرست از سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا پمپئو و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ذوق زدگی، آن را دستاوردی برای خود قلمداد کنند.

در همین حال، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره درباره برنامه موشکی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: برنامه موشکی دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران که روز سه شنبه گذشته منتشر شد، آمده است: به طور کلی برداشت خبرگزاری آسوشیتدپرس از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی را رد می‌کنیم.
این بیانیه می‌افزاید: وزیر امور خارجه گفته بود "اگر آمریکا می‌خواهد درباره موشک صحبت کند، ابتدا باید فروش سلاح به منطقه که شامل موشک می‌شود به دولت‌های منطقه را متوقف کند"، اما این خبرگزاری این جملات را تمایل ایران برای مذاکره درخصوص برنامه موشک دفاعی خود معنا کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مایک پمپئو ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا ادعای ضد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق