Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تیپ هشتم نیروهای حشد شعبی عراق از طرح آرایش دوباره نیروها در مناطق شمالی بغداد بعد از عملیات «اراده پیروزی» خبر داد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات، کاظم الجابری فرمانده تیپ هشتم نیروهای الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای فاش کرد که طرحی امنیتی بعد از پایان عملیات «اراده پیروزی» به منظور حفظ امنیت مناطق شمالی بغداد تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عملیات اراده پیروزی در شمال بغداد با روند بسیار خوبی به پیش می رود و هماهنگی و همکاری زیادی بین نیروهای الحشد الشعبی و یگان های امنیتی دیگر و هوانیروز ارتش وجود دارد.

عراق|آغاز مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» علیه بقایای داعش

الجابری تصریح کرد: بعد از تحقق اهداف تعیین شده عملیات اراده پیروزی، عملیات دیگری برای آرایش دوباره نیروها و افزایش فعالیت های اطلاعاتی نیروهای ما به منظور پاسداری از پیروزی حاصل شده در مناطق آزاد شده اجرا خواهد شد.

وی گفت: مناطق اجرای عملیات، باغستان های زیاد و مناطق ناهموار و فشردگی جمعیتی دارد و همکاری زیادی بین مردم و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی برای پاسداری از امنیت مناطق آنها و جلوگیری از نفوذ عناصر داعش به آنجا وجود دارد.

درهمین حال، نیروهای حشد شعبی از پایان اولین بخش از دومین مرحله عملیات اراده پیروزی خبر داد که صبح امروز آغاز شده بود. هدف از این عملیات تقویت امنیت و ثبات در شمال پایتخت عراق و مناطق اطراف آن در استان های مجاور است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حشد الشعبی اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حشد الشعبی اخبار عراق حشد الشعبی اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس دولت‌های عربی از انقلاب‌های مردمی

به گزارش قدس آنلاین، اما واقعیت آن است که کشورهای عربی در این زمینه چندان همراه نبوده‌اند یا اگر بوده‌اند این همراهی آنچنان که ایران انتظار داشته اتفاق نیفتاده است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با قدس درباره تحولات جنگ غزه و اجماع‌سازی ایران برای حل مسئله فلسطین و حمایت از آن، اظهار کرد: شرایطی که در غزه پیش آمده، خودبه‌خود پای کشورهای اسلامی را به میان کشید. دولت‌های سرزمین‌های اسلامی آن‌گونه که باید از مردم غزه حمایت نکردند و حتی اتحادیه عرب نیز شعارهای خود را عملیاتی نکرد. همین موضوع نوعی سرافکندگی برای جامعه عرب محسوب می‌شود. رژیم اسرائیل بی‌محابا و بدون توجه به خواسته جامعه جهانی به غزه حمله می‌کند و کشتارهای وسیع آن موجب شده در دنیای غرب نیز نگرانی‌هایی در این باره ایجاد شود.

سردرگمی آمریکا؛ حمایت از متجاوز و ترس از قیام منطقه‌ای
قنادباشی گفت: این شرایط در حالی است که آمریکا هم به عنوان حامی اسرائیل نسبت به کشتار وسیع فلسطینیان ابراز نگرانی می‌کند، چنان‌که مسئول سیاست خارجی ایالات متحده هشدار می‌دهد اگر به غزه حمله و مردم کشته شوند، ممکن است خیزش‌هایی در کشورهای عربی همانند مصر، اردن و حتی عربستان رخ دهد. این خیزش‌ها می‌تواند برای منافع متحدان منطقه‌ای آمریکا بسیار خطرناک باشد و دولت‌ها احساس خطر کنند و همچنین امکان دارد منافع غربی‌ها را به خطر بیندازد؛ چرا که در درون ارتش‌های منطقه افراد حق‌طلب و شجاعی همچون خالد اسلامبولی وجود دارد که می‌توانند به‌طور مخفیانه به طراحی و تدارک طوفان‌الاقصی ثانی اقدام کنند و همین نگرانی نیز در غرب بازتاب یافته است. بنابراین برخی معتقدند اظهار نگرانی دولت‌های غربی، اروپایی‌ها و برخی مقامات سازمان ملل شاید به دلیل پیام‌هایی باشد که از سوی قاهره، عمان و برخی کشورهای دیگر به غرب مخابره می‌شود تا جلو رژیم صهیونیستی را بگیرند و نگذارند کشتار وسیع راه بیندازد. 

عملیات صهیونیست‌ها نظامی نیست
این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: همان‌طور که شاهدید عملیات در غزه به هیچ وجه عملیات نظامی نبوده و صرفاً عملیات نسل کشی است و از سوی دیگر دولت‌های عربی بیم دارند این جنایات موجب انقلاب و خیزش موج‌های مردمی شود؛ بنابراین در حال حاضر دولت‌های منطقه احساس می‌کنند باید حرکتی انجام دهند و نگذارند رژیم صهیونیستی بیش از این احساسات آنان را جریحه‌دار کند. با تمام این تفاسیر، اما حرف‌شنوی دولت‌های عربی از غربی‌ها و همسویی با اسرائیل واقعیتی است که تاکنون ادامه یافته است. چنان‌که این همسویی را می‌توان در رساندن انرژی و سوخت به سرزمین‌های اشغالی توسط برخی دولت‌های منطقه مشاهده کرد. همچنین کریدوری ایجاد کرده‌اند تا کالاهایی که از امارات به ریاض و اردن و از مسیر جنوب بندر تنگه باب‌المندب به اسرائیل می‌رود را از طریق زمینی به این رژیم برسانند. البته ممکن است دولت‌ها با احساس خطری که دارند مانع تداوم فعالیت کریدور شوند. تمامی این مسائل موجب خواهد شد پشتوانه مردمی دولت‌های عربی سست‌تر شود و نتوانند از حامی خوبی در دوران حوادث، شورش‌ها یا تمرد ارتش‌ها برخوردار باشند.

قنادباشی معتقد است: در حال حاضر صهیونیست‌ها در شرایط بی‌ثباتی قرار دارند؛ زیرا به اهداف خود دست نیافتند. مسئله اصلی اسرائیل این است که اگر اکنون جنگ را متوقف کند، به معنای شکست آن خواهد بود؛ بنابراین صهیونیست‌ها درصددند پایان جنگ به گونه‌ای رقم بخورد که به معنای شکست آن‌ها نباشد. به همین دلیل به کشتار بی‌سابقه مردم غزه ادامه می‌دهند. گرچه آوارگان و کودکان در تمام نقاط جهان از حقوقی برخوردارند اما رژیم صهیونیستی در غزه در حال وقوع جرایم بزرگ حقوق بشری، پاک‌سازی قومی، نسل‌کشی و جنایات جنگی است و پروپاگاندای حقوق بشر غربی نسبت به کشتار مردم فلسطین سکوت کرده است.

مینا افرازه

دیگر خبرها

  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می‌کند
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • هراس دولت‌های عربی از انقلاب‌های مردمی
  • حمله انتحاری به نیروهای ارتش پاکستان
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • کتائب حزب‌الله عراق: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده می‌شود
  • کتائب حزب‌الله: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده خواهد شد