Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:22:35 GMT

بنیاد مستضعفان مال‌سازی را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۱۹۰

بنیاد مستضعفان مال‌سازی را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مستضعفان، سید جواد موسوی مدیرعامل شرکت ساختمانی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان گفت: شاخص سازی و ارزیابی شاخص‌های اقتصادی برای رقابت مدیران بخش خصوصی همیشه عاملی مهم در رشد بخش خصوصی و توسعه پایدار کشور به شمار می‌آید، وقت اعظم مدیران بخش‌های خصوصی در کشور به جهت شرایط سخت فضای کسب و کار به برنامه ریزی و اجرای راهکارهای مدیریتی جهت کاهش آثار تحریم‌های ناعادلانه و تغییرات غیر قابل پیش بینی بازار، صرف می‌شود به طوری که عملاً بازنگری شاخص‌های توسعه و بهره وری در فضای کسب و کار به اولویت‌های دست چندم بخش خصوصی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معتقدم با حضور در این فضاهای رقابتی می‌توان فرصتی برای ارزیابی برون سازمانی شاخص‌های بهره وری به ویژه در حوزه مدیریت فراهم کرد و علاوه بر آن با به اشتراک گذاری تجارب مدیریتی از همه راه‌های ممکن برای موفقیت در فضای کسب و کار بهره جست.

تحریم‌ها آزمونی برای فضای کسب و کار

سید احمد نظری مدیر عامل شرکت دیگر وابسته به بنیاد مستضعفان نیز، تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی بر علیه ایران را موقت دانسته و گفت: هر چند در فضای کسب و کار بسیار از این تحریم‌ها متاثر هستیم، ولی معتقدم این آزمون به همه تاثیرگذاران در فضای کسب و کار اعم از تولیدکننده و تصمیم گیرنده درس‌های زیاد خواهد آموخت.

افزایش بهره وری و شاخص‌های توانمندی ها

هادی اسماعیلی مدیرعامل یکی دیگر از شرکت های مسکن سازی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان اظهار داشت: شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان علاوه بر رعایت شاخص‌های مدیریتی و قوانین ملی موظف به رعایت آیین نامه‌های بنیاد مستضعفان هم هستند که فراتر از قوانین عادی و با هدف افزایش شاخص‌های بهره وری و توانمندی شرکت‌ها و همچنین رقابت سالم با سایر فعالان بخش خصوصی تدوین شده اند.

وی به بخشنامه بنیاد مستضعفان مبنی بر منع سرمایه گذاری شرکت‌های عمرانی وابسته به این نهاد در طراحی و ساخت مال‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ که منجر به عرضه کالای برند غیر ایرانی می شود، اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که شرکت‌های بنیاد مستضعفان، هم باید در فضای کسب و کار منطقی ناشی از تولید کالا و خدمات تلاش کنند و هم توجه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی بنیاد مستضعفان معطوف کنند به طوری که فضای کسب و کار خود را با تأکید بر شاخص‌های محرومیت زدایی و اشتغالزایی تعریف و تبیین کنند.

کد خبر 4671628

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ساخت و ساز تجاری سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این دیدار با ذکر این نکته که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش، دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمامی مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

عبدالحسین کلانتری همچنین با تأکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار عدالت و حق جویی را جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی عنوان و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی همچنین به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل بیت پرداخت و نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیزی کاملاً آشکار عنوان کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

     

دیگر خبرها

  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود