Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به سوء استفاده تیم‌های بزهکار از فرزندان خانواده‌های مهاجر یا درگیر اعتیاد گفت: نحوه‌ی حمایت از کودکان کار و خیابانی به مردم یزد آموزش داده می‌شود. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

عباس ملازینلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، به مجموعه فعالیت‌هایی که در خصوص کودکان کار و خیابانی اجرا شده اشاره کرد و اظهار داشت: قریب به دو ماه گذشته جشنواره کودکان کار و خیابانی یزد با هدف آموزش عمومی مردم در مورد کودکان کار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه بخش اعظم کودکان کار مهاجرانی هستند که به یزد آمده‌اند گفت: یزد متاسفانه یک شهر مهاجر پذیر که آن هم مهاجر کم سواد است تبدیل شده و به واسطه شرایط کاری و کارخانه‌ها و کارخانه جات صنعتی که در یزد وجود دارد کارگران داخلی و خارجی به این استان مهاجرت می‌کنند و فرزندان این خانواده‌ها هم به اشکال مختلف اقدام به کار در خیابان و انجام فعالیت‌های گوناگون در این زمینه می‌کنند.

خبر فوت کودکان کار و خیابانی در مراکز نگهداری صحت نداردساماندهی "کودکان کار و خیابانی" فعلاً متوقف شده است90 درصد کودکان کار بیرجند تبعه افغانستان هستند‌

وی از دیگر عواملی که سبب افزایش کودکان کار و خیابانی می‌شود را معضل بزرگ اعتیاد عنوان کرد و افزود: این بلای خانمان‌سوز گریبان گیر سراسر کشور و استان یزد را نیز گرفته و موجب مشکلات بسیاری برای این خانواده‌ها شده است.

ملازینلی اضافه کرد: خانواده‌هایی که پدر و یا مادر دچار اعتیاد شده‌اند حاضر هستند برای اینکه خرج و مخارج خانواده را تأمین کنند، فرزندشان را به تیم بزهکار تحویل می‌دهند تا بتوانند هم هزینه‌ای دریافت و هم اینکه فرزندشان از گرسنگی رنج نکشد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: این تیم‌های بزهکار انواع و اقسام کارها را اعم از گل فروشی سر چهار راه‌ها، تمیز کردن ماشین‌ها و بعضی از کارهای دیگر را برعهده این کودکان بی پناه می‌سپارند و در عوض از سمت این کودک درآمدهای بسیاری را کسب کرده و سو استفاده می‌کنند که جشنواره کودکان کار و خیابانی در استان یزد به منظور آموزش‌های عمومی و مردمی برگزار شد تا آنها را نسبت به نحو فعالیت این کودکان آشنا و بگوید که به آنها پول ندهید اما خوراکی و غذا بدهید تا به نوعی حمایت اجتماعی از این کودکان انجام گیرد.

انتهای پیام/ن

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟

جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر وقتی داشت درباره ساخت ورزشگاه در پایتخت حرف می‌زد از این گفت که اگر بودجه لازم برای ساخت این ورزشگاه نیست راستش را به مردم بگویید.

او مثالی هم زد و گفت: «مثلا من توانایی خرید خودروی بهتری را ندارم و خب، چون نمی‌توانم هزینه اش را بدهم همین سمندی که دارم را سوار می‌شوم. درباره ساخت ورزشگاه هم شفاف با مردم حرف بزنید.»

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند