Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت بهداشت، حمید رضا صفی خانی روز شنبه در حاشیه مراسم واگذاری توکن‌های سخت افزاری مرکز ارائه دهنده خدمات سلامت که با حضور رئیس سازمان امور استخدامی کشور در غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، افزود: پرونده الکترونیک سلامت فرآیندی پویا است و همزمان با پویایی پرونده الکترونیک سلامت، محصولات پرونده الکترونیک سلامت نیز استخراج می‌شود و می‌توان محصولات پرونده الکترونیک سلامت را در اختیار مردم و سایر ذی نفعان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال استقرار برنامه‌های مبتنی بر سرویس‌های تلفن همراه می‌تواند با دسترسی‌های مدیریت شده، فضایی را برای کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌ها فراهم کند که در این فضا با تبادل اطلاعات از درگاه پرونده الکترونیک سلامت، کسب و کار خود را رونق دهند و مردم نیز بتوانند در بستری امن به وسیله تلفن‌های همراه خود، اطلاعات درمانی خود را دریافت کنند.

صفی خانی ادامه داد: نظام سلامت الکترونیک فضایی است که خدمات سلامت به صورت یک پارچه و در قالبی قابل حمل و تبادل به مردم ارائه می‌شود. استقرار پرونده الکترونیک سلامت یکی از حوزه‌های نظام سلامت الکترونیک محسوب می‌شود و در این نظام، خدمات سلامت در بستری امن به شکل مدیریت شده از سطوح پایه به سطوح تخصصی ارائه می‌شود و زمینه ارجاع الکترونیک را فراهم می‌کند. استعلام هویت، استحقاق سنجی، ارجاع الکترونیک میان سطوح از دیگر کارکردهای سامانه پرونده الکترونیک سلامت محسوب می‌شود.

رئیس مرکر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اظهار داشت: الکترونیکی شدن خدمات سلامت در صرفه جویی وقت و هزینه موثر است. همچنین ارسال الکترونیک اسناد به سازمان‌های بیمه گر از دیگر خدمات این سامانه است.

وی افزود: سامانه پرونده الکترونیک سلامت درگاه تبادل اطلاعاتی است که با رخدادهای سلامتی مردم مرتبط است. این سامانه ضمن مدیریت منابع باعث کاهش و حذف خطاهای پزشکی می‌شود و درمانگر می‌تواند با استناد به سوابق پزشکی افراد، درمان بیمار را شروع کند و اطلاعات درمانی بیمار میان سطوح تبادل شود.

صفی خانی گفت: نظام سلامت الکترونیک، عدالت، کارایی و کیفیت در ارائه خدمات درمانی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی روستای گنداب علیا در قروه اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097732

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت