Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین دلشاد اظهار کرد: در طول اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در خراسان شمالی، ۲۵۵ هزار نفر مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند که ۴۹ درصد از این افراد فشار خون طبیعی داشتند.

دلشاد ادامه داد: ۲۱ درصد از افرادی که در طول اجرای طرح در این استان فشارشان اندازه‌گیری شد، در مرحله پیش فشار خون قرار داشتند یعنی فشار آنها عددی میان ۱۲۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۰ روی ۱۴۰.۹۰ بوده است.

وی تصریح کرد: این افراد در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند، بنابراین ضمن رعایت رژیم غذایی و ورزش، میزان مصرف نمک را به حداقل کاهش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: ۲۹ درصد از افراد دیگر از جمعه هدف نیز مشکوک به فشار خون بودند که توصیه شد برای تعیین وضعیت خود به پزشک مراجعه کنند.

دلشاد افزود: در طول اجرای طرح ۶۶۹ بیمار مبتلا به فشار بالا در خراسان شمالی، فوری به پزشک ارجاع داده شدند.

گفتنی است، طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از تاریخ هفدهم خردادماه تا پانزدهم تیرماه در سراسر کشور اجرا شد که در قالب آن فشار افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی به عنوان جامعه هدف، اندازه‌گیری شد.

کد خبر 4671655

منبع: مهر

کلیدواژه: فشارخون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مختار احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف اجرای عدالت برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر  اجرا شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس این طرح افرادی که سابقه کار یا میزان تحصیلات بالاتری دارند حقوق و مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد.
در حال حاضر ۸۵ درصد از کارگاههای بالای ۵۰ نفر معادل ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد