Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@14:59:19 GMT

یک مقام آمریکایی دیگر از پنتاگون می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۶۷۱

یک مقام آمریکایی دیگر از پنتاگون می‌رود

 «دیوید تراچتنبرگ» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز جمعه آینده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

«کارلا گلیسون» سخنگوی پنتاگون در گفتگو با پایگاه خبری هیل، کناره‌گیری تراچتربرگ را که مقام سیاسی دوم وزارت دفاع آمریکا به شمار می‌آید تایید کرد.

تراچتنبرگ از اکتبر ۲۰۱۷ به عنوان معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا مشغول به کار شد و سپس با ۷۰ رای موافق و ۱۷ رای مخالف توسط سنا مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آن، وی رئیس و مدیر شرکت «شرت‌ویور» بود که در زمینه مشاوره امنیت ملی فعالیت داشت. وی همچنین در پنتاگون و کنگره آمریکا نیز فعالیت داشته است.

تراچتنبرگ به عنوان دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌المللی کار کرده و در کمیته نیرو‌های مسلح آمریکا در کنگره نیز فعالیت داشته است.

با رفتن تراچتنبرگ، تعداد بیشتری از پست‌های کلیدی پنتاگون خالی خواهند ماند، موضوعی که باعث انتقاد سناتور‌ها از «مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در جلسه استماع وی شده بود.

«جک رید» از اعضای کمیته نیرو‌های مسلح سنا گفت: «تعداد زیادی از پست‌های مهم وزارت دفاع خالی است. من نگران هستم که وزارت دفاع در مسیری غوطه ور شده باشدکه تا کنون شاهد آن نبوده‌ام.»

اسپر به سناتور‌های کنگره گفته که وی روز گذشته با مقامات کاخ سفید دیدار داشته و لیستی از افرادی که برای ۱۴ پست کلیدی پنتاگون که همچنان خالی است ارائه داده و از کاخ سفید خواسته تا برای پیشبرد امور در این زمینه کمک کند.

تعداد کناره‌گیری‌ها از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی ماه‌های اخیر قابل توجه بوده و تنها طی ماه گذشته رئیس سازمان خدمات مهاجرت آمریکا (+) و وزیر کار دولت ترامپ (+) از سمت‌های خود اعلام کناره گیری کرده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا دولت ترامپ پنتاگون کناره گیری دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس دولت سیزدهم به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899821

دیگر خبرها

  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد