Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@07:55:46 GMT

غرق شدگی جان ۴ نفر را در فارس گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۱۴۶

غرق شدگی جان ۴ نفر را در فارس گرفت

محمد جواد مرادیان اظهار داشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های استان فارس شاهد مرگ ۴ تن بر اثر غرق شدگی بوده ایم.

وی افزود: عصر دیروز ۲ جوان ۱۸ و ۲۱ ساله بر اثر بی احتیاطی در سد سلمان فارسی در شهرستان جهرم غرق شدند.

مرادیان ادامه داد: همچنین در شهرستان داراب (دبیران) یک نفر نیز به دلیل غرق شدگی و خفگی جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اورژانس فارس اظهار کرد: ظهر امروز نیز جوانی ۲۵ ساله از توابع افغانستانی در استخر ۵ متری در باغی در شهرستان جهرم غرق و جان باخت.

مرادیان ضمن اعلام این خبر، افزایش تمایل افراد به شنا در رودخانه‌ها و غرق شدگی در آب را یکی از علت‌های مرگ و میر در فصل گرما دانست و نسبت به جلوگیری از وقوع حادثه مشابه هشدار داد.

وی از شهروندان خواست تا برای کاهش تلفات و با توجه به اهمیت حفاظت از خطرات جانی، قبل از اقدام به شنا به نشانه‌ها و هشدار‌های موجود در محل توجه کرده و ضمن آشنایی با فنون اولیه شنا، از تنها گذاشتن کودکان خود در محیط‌های آبی و رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیشترین آمار غرق شدگی را در شهرستان اقلید و فیروزآباد عنوان کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: غرق شدگی استان فارس حادثه مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش اورژانس اردستان برای ایام نوروز

جواد مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح نوروزی اورژانس پیش‌بیمارستانی از ۲۴ اسفند شروع شده و تا چهاردهم فروردین ماه ادامه دارد که در این طرح آمبولانس‌های اورژانس که جاده‌ای هستند در حاشیه ایمن جاده مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۷ پایگاه اورژانس در این شهرستان، افزود: در شهرستان اردستان پنج پایگاه اورژانس فعال وجود دارد که از این تعداد چهار پایگاه جاده‌ای هستند و شامل پایگاه‌های اورژانس ظفرقند، باقرآباد، مهاباد و زواره است که آمبولانس‌های این پایگاه‌ها در محورهای مواصلاتی شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول فوریت‌های پزشکی اردستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل کمبود نیرو که در اورژانس شهرستان و حتی استان اصفهان وجود دارد، دو پایگاه اورژانس روستاهای شهراب و نیسیان به صورت نیمه‌فعال هستند و در این ایام پایگاه شهراب فقط پنجشنبه و جمعه‌ها و پایگاه نیسیان حدود ۱۲ روز فعال است.

مطیعی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح نوروزی اورژانس شهرستان اردستان تاکنون، تعداد ۷ مأموریت تصادفی انجام شده که از این تعداد یک مورد شهری و ۶ مورد نیز جاده‌ای بود و در این راستا ۱۲ مصدوم نیز به بیمارستان اردستان منتقل شدند.

وی بیان کرد: ساعت ۸:۴۰ دقیقه امروز (یک‌شنبه ۲۷ اسفندماه) حادثه برخورد دو موتورسیکلت در محور روستای امیران به زواره به مرکز استان اعلام شده بود که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از اورژانس زواره به محل حادثه اعزام شد.

مسئول فوریت‌های پزشکی اردستان اضافه کرد: در این حادثه یک نوجوان حدوداً ۱۵ ساله و پیرمرد ۸۰ ساله دچار مصدومیت می‌شوند و با وجود اعزام مصدومان به بیمارستان، به علت شدت صدمات وارده و خونریزی زیاد مرد ۸۰ ساله فوت می‌کند.

مطیعی با بیان اینکه صبح امروز واژگونی سمند در محور کاشان-اردستان به اورژانس اعلام شد، گفت: در این حادثه، ۴ سرنشین شامل ۳ آقا ۵۵ ،۳۰، ۲۰ ساله و خانم ۵۰ ساله مصدوم شدند که همگی توسط ۲ آمبولانس اورژانس به بیمارستان اردستان اعزام شدند.

کد خبر 6057625

دیگر خبرها

  • دستگیری دندانپزشک قلابی در شهرستان رشت
  • آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید برای بازدید گردشگران بازگشایی می‌شود
  • آماده‌باش اورژانس اردستان برای ایام نوروز
  • قتل خواهر به دست برادر در باوی
  • گستراندن سفره‌های هفت سین در شهر جهانی منبت + فیلم
  • برپایی نمایشگاه هفت سین در شهر جهانی منبت
  • اعطای مدرک کارشناسی به حافظ ۹ ساله قرآن کریم در استهبان + فیلم
  • برنامه ۳ ساله توسعه آموزش و پرورش فارس تدوین می‌شود
  • پای «عمو نوروز جوان» به یک ویژه برنامه باز شد
  • آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید باز می‌شود