Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@07:03:06 GMT

تنها باد عاشق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۲۰۵

تنها باد عاشق می‌شود

به گزارش همشهری، مولاوردی در مقدمه کتاب مذکور که به آلمانی هم ترجمه شده است، می‌نویسد: «زبان مهدی شادخواست ساده و روان است.  او از مروجان ساده‌نویسی است و شعر را منحصر به قشر یا مخاطبان خاصی نمی‌داند و در این زمینه با ارائه اشعاری قابل فهم به‌خوبی توانسته با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. شعرهای شادخواست سرشار از ایهام، آشنایی‌زدایی، چندمعنایی و شگردهای زبانی‌ است که تلفیق آن با ساده‌نویسی کاری است بس دشوار و همین خصیصه، به آثار او بافت و رنگ خاصی بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه مخاطب با سفر به اعماق تصاویر و روایت‌ها، فضاهای جدیدی را تجربه می‌کند؛ فضاهای عاطفی‌ای که روایت متفاوتی از مسائل اجتماعی، عشق و زندگی دارد.

مولفه‌های بی‌شماری از طبیعت در شعرهای شادخواست دیده می‌شود و این، نشان‌دهنده علاقه خاص او به جهان پیرامون است. شادخواست چه با بیان روایتی و چه با جاندارانگاری برای انتقال مفاهیم از مظاهر طبیعت سود می‌جوید و در تصویرسازی تواناست. ‌ شعر شادخواست، به‌واسطه آرامشی که در خود دارد، نشان‌دهنده منش و شخصیت آرام شاعر است و شاید همین یکرنگ بودن اوست که مخاطب را خواه ناخواه به سمت و سوی همذات‌پنداری سوق می‌دهد. در کنار این خصیصه‌ها، استفاده ظریف شادخواست از اصطلاحات و مثل‌های ایرانی در برخی از شعرها بسیار دلنشین و جذاب است و توجه به این امر، علاقه شاعر به سرزمین مادری و فرهنگ غنی کشورش ایران را نشان می‌دهد. »

نه به دستت می‌آورم،
نه از دستت می‌دهم... م.
نه به دیده می‌آیی،
نه از دیده می‌روی...

عاقبت 
میان این همه نقطه‌چین
تو را گم می‌کنم!

Ich werde dich nicht bekommen,
und werde nicht vermissen...
nein ich kann dich sehen,
und nein ignoriere dich...

Am Ende,
ich verliere dich ,
von zwischen alles Punkten!
 

کد خبر 448585

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت یک مدل هوش مصنوعی به نامPhi-۳mini را معرفی کرد که می تواند از مدل هایی با ۲ برابر حجم خود در بنچمارک های مختلفی که زبان، کدنویسی و قابلیت های ریاضی را ارزیابی می کنند، عملکرد بهتری داشته باشد.

به گفته مایکروسافت، مدل های هوش مصنوعی کوچک تر برای انجام فعالیت های ساده تر طراحی شده اند تا شرکت هایی با منابع محدود راحت تر بتوانند از آنها استفاده کنند. یک کسب وکار می تواند با کمکPhi-۳ نکات مهم یک متن طولانی را خلاصه کند، چشم اندازهای مرتبط و روندهای صنعتی در یک گزارش تحقیق بازار را استخراج کند.

Phi-۳mini به سرعت در کاتالوگ مدل هوش مصنوعی سرویس ابر رایانشی مایکروسافت به نام آزور، Hugging Face یک پلتفرم ماشین یادگیری و همچنین Ollama ارائه خواهد شد.

کد خبر 6086397 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم
  • طراح این چمدان عاشق موز بوده! (عکس)
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • سریع‌ترین مرد دنیا حامی کریس: عاشق رونالدوام!