Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:20:05 GMT

آنچه که باید درباره گرمازدگی بدانید

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۲۵۳

آنچه که باید درباره گرمازدگی بدانید

به گزارش خبرنگار     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بیگلری رییس دبیرخانه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وقتی که مکانیسم‌های تنظیم حرارت در بدن نتوانند گرما را در فصل تابستان کنترل کنند و دمای بدن فرد به ۴۰ درجه برسد دچار گرما زدگی شده است.

وی گفت : معمولا سالمندان به واسطه آسیب پذیر بودن، کودکان و افرادی که مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی، قلبی و کبدی هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به گرما زدگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگلی افزود : طیف علایم گرمازدگی متفاوت است، عطش زیاد ضعف و بی حالی، تعریق، گرفتگی‌های عضلانی و حتی کاهش سطح هوشیاری و عدم تعادل می‌تواند از علایم گرما زدگی باشد.

وی افزود : خنک کردن ناگهانی فرد گرما زده و دادن آب قند و نوشابه به فرد وضعیت را بدتر می‌کند بهتر است فرد را آهسته در جای خنک و با تهویه مناسب قرار داده و با استفاده از حوله خنک و نوشاندن آهسته و جرعه جرعه آب و املاح معدنی وضعیت گرمازدگی را به دمای متعادل برسانید.

بیگلری گفت : گرما زدگی در گروهی از افراد مانند رانندگان موجب کاهش آستانه تحمل و عصبانیت می‌گردد که میتواند موجبات حوادث و سوانح رانندگی را ایجاد کند .

 

 

انتهای پیام/د

مکانیسم‌های که مانع گرما زدگی می شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

جلال علمدار در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش نسبت به مواردی از جمله عدم هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه و منهول‌های فاضلاب، جدا سازی آب ناودان از شبکه فاضلاب هشدار داد.

وی با اشاره به بروز سیلاب در گذشته و احتمال سابقه پس‌زدگی فاضلاب در برخی منازل مسکونی از شهروندان خواست که دریچه‌فاضلاب را توسط توپی انسداد و یا سیفون بند مسدود کنند.

کد خبر 6087726

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی