Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@15:06:48 GMT

نگرانی تجار برزیلی از خراب شدن تجارت با ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۵۶۵

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل گفت دولت برزیل به شرکت‌های داخلی در مورد تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ایران و پیامدهای احتمالی عدم تبعیت از آنها هشدار داده است.

اخبار اقتصادی_ این اظهارات یک روز پس از اینکه رویترز گزارش داد دو کشتی ایرانی در سواحل برزیل گیر کرده‌اند و به علت نداشتن سوخت قادر به بازگشت نیستند، ایراد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتروپراس، شرکت دولتی که بازار محلی سوخت بانکر را در اختیار دارد از فروش سوخت به این کشتی‌ها خودداری می‌کند.

بولسونارو به خبرنگاران گفت: «این مشکل وجود دارد؛ آمریکا این تحریم را یک جانبه علیه ایران اعمال کرده است. به شرکت‌های برزیلی در مورد این وضعیت اطلاع داده‌ایم.»

وی افزود تلاش می‌کند تا روابط بسیار نزدیکی با آمریکا برقرار کند که به نفع برزیل است.

رئیس‌جمهور برزیل ادامه داد: «من به صورت ویژه به ترامپ نزدیک می‌شوم؛ من دو بار با او دیدار کردم. آمریکا اقتصاد شماره یک جهان، دومین بازار بزرگ ما است و برزیل اکنون دست‌هایش را برای معامله و همکاری با آن باز کرده است.»

برخی از تجار برزیل بیم دارند که این وضعیت که کشتی‌های ایرانی که یکی ذرت بارگیری کرده و نمی‌تواند حرکت کند، بر تجارت با ایران تاثیر بگذارد. ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان غلات برزیل است.

بولسونارو گفت: «برزیل کشوری است که هیچ اختلاف، جنگ و درگیری ندارد و ما می‌خواهیم این وضعیت را حفظ کنیم... اما می‌فهمیم که برخی کشورهای دیگر مشکل دارند اما ما باید اول به فکر منافع خودمان باشیم.»

روز گذشته رویترز در گزارشی نیز نوشته بود دو کشتی ایرانی هفته‌هاست که در بنادر برزیل لنگر انداخته‌اند و به علت نداشتن سوخت قادر نیستند به ایران بازگردند زیرا شرکت دولتی نفت و گاز پتروبراس برزیل از فروش سوخت به این کشتی به علت ترس از تحریم‌های آمریکا خودداری می کند.

اوپراتور بندر پاراناگوآ به رویترز گفته بود کشتی‌های «باوند» و «ترمه» که حامل اوره و محصولات پتروشیمی مورد استفاده در کود شیمیایی بودند، دو ماه پیش وارد برزیل شدند. انتظار می‌رفت آنها ذرت بارگیری کنند و به ایران بازگردند اما سوخت کافی برای ادامه سفر نداشتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: برزیل ایران کشتی اقتصاد تجارت جنگ نفت و گاز پتروشیمی کود ایران تجارت جهان کود نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر حال در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر