Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ریگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توجه به نکاتی کوچک اما پر اهمیت از جمله رها کردن آتش و زغال خاموش نشده در طبیعت و اطمینان نیافتن از خاموشی کامل آن در کنار رهاسازی شیشه و پلاستیک که به منزله ذره بین عمل می‌کند و همچنین پرتاب ته سیگار موارد کوچکی به نظر می رسد که عدم توجه به همین موارد می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تنش زا، آتش زدن بقایای محصولات کشاورزیست که علاوه بر فقیر کردن خاک موجب گسترش دامنه آتش و ایجاد حادثه می شود.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: آتش سوزی در این استان بیشتر به صورت عامل انسانی است.

وی با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری آمادگی کامل برای مهار احتمالی آتش سوزی در مراتع و جنگل ها را دارد بیان کرد: یگان حفاظت این سازمان در راستای اطفای حریق به تجهیزاتی چون کوله پشتی و آب پاش مخصوص تجهیز و همچنین پنج دستگاه خودرو پترو فایر در این سازمان مستقر است.

ریگی تصریح کرد: آموزش، آگاه سازی، مشارکت دستگاه‌های مختلف و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی مردم راهکارهای مؤثر در پیشگیری و کاهش آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

وی ادامه داد: برگزاری مانور اطفای حریق، برگزاری برنامه‌های آموزشی در صدا و سیما و رسانه‌ها از جمله برنامه‌های مهم آموزشی این سازمان است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه در حوزه این معاونت مورد توجه بوده ایجاد سند ریسک در حوزه طبیعی این استان است که مواردی چون خشکسالی، آتش سوزی، دست اندازی‌های مردمی چون تخریب و تصرف منابع طبیعی و ۲۰ مورد ریسکی دیگر گنجانده شده است.

وی از آماده باش کامل نیروهای مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر کارکنان این سازمان در فصل محتمل آش سوزی خبر داد و افزود: علاوه بر نیروهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند سه هزار همیار طبیعت نیز در این استان فعال و پای کار هستند.

ریگی ایجاد آتش بُر در حاشیه تالاب بین المللی هامون را از دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه اطفا حریق عنوان کرد.

وی استفاده و همکاری دهیاری‌ها در حفاظت از مناطق مستعد آتش سوزی را مهم برشمرد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان به میزان آمار حریق در سال ۹۶ و ۹۷ پرداخت و افزود: سال ۹۶ تعداد ۱۱ فقره اطفای حریق در این استان به میزان ۱۱۱ هکتار انجام شده که این رقم در سال ۹۷، چهار مورد در ۶.۶۵ هکتار بوده است.

وی به برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان هامون اشاره کرد و گفت: این مانور چندی قبل توسط اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان و با مشارکت ادارات و ارگان‌های دست اندرکار در این منطقه برگزار شد.

ریگی ادامه داد: میزان اجرای آتش بُر در حوزه شهرستان هامون در سال ۹۵ در سطح ۵۰۰ هکتار در محل کوه خواجه، سال ۹۶ و ۹۷ به علت خشکسالی انجام نشده و سال ۹۸ برنامه ریزی برای اجرای آتش بُر در سطح ۲ هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در حفاظت و نگهداری اراضی طبیعی بسیار مهم است گفت: شهروندان در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع و اراضی طبیعی مراتب را سریعاً با شماره ۱۵۰۴ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع رسانی کنند.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جزییات حریق در خیابان لاله‌زار را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است