Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه در توقیف نفتکش انگلیسی موازین قانونی رعایت شده است، گفت: امیدواریم اقدام سپاه ایران، این پیام را به انگلیسی‌ها منتقل کند که نمی توانند برخلاف موازین بین‌المللی عمل کنند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران بیان کرد: انگلیسی‌ها پس از توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق نگران بودند که ایران اقدام مقابله به مثل انجام دهد بنابراین به سمت کارهایی برخلاف اصول بین الملل رفتند تا ایران نتواند نفتکش آن ها را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان این نفتکش در مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز تردد می‌کرده و دستگاه موقعیت یاب آن نیز خاموش بوده است و به هشدارها نیز توجهی نداشته است و خلاف مقررات بین المللی عمل کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: دنبال کردن سیاست های آمریکا در رابطه با ایران برای انگلیس هزینه دارد و دولت انگلیس این موضوع را محاسبه نکرده بود. انگلیس بر خلاف سیاست خود که اعلام کرده بود از برجام حمایت خواهد کرد اما به دنبال سیاست های آمریکایی به توقیف نفتکش ایرانی اقدام کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: با گذشت دو هفته و علی رغم انتظار رفع توقیف از نفتکش حامل نفت ایران به خصوص پس از دیدار وزیر امورخارجه با رئیس دولت جبل الطارق انگلیسی ها در اقدامی توقیف نفتکش ایرانی را برای یک ماه دیگر تمدید کردند. پس از این ماجرا سپاه پاسداران به توقیف نفتکش انگلیسی که خلاف اصول بین الملل در تنگه هرمز رفتار کرده بود اقدام کرد که جای تحسین دارد.

میرزایی با بیان اینکه این اقدام شجاعانه سپاه پاسداران این پیام را داشت که دوران زورگویی دولت‌های فرامنطقه ای علیه جمهوری اسلامی سپری شده است، گفت: پس از رفتار خلاف مقررات بین المللی نفتکش انگلیسی، سپاه ورود پیدا می کند و آن را متوقف می کند و موازین قانونی در توقیف این نفتکش رعایت شده است.

وی گفت: امیدواریم اقدام ایران این پیام را به انگلیسی ها منتقل کند که نمی توانند به صورت یک جانبه برخلاف موازین بین المللی عمل کنند و در منطقه نیز رفتارهایی بر خلاف مقررات بین المللی داشته باشند چراکه این دوره سپری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نفتکش انگلیسی توقیف نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد