Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@02:39:31 GMT

اولین مقتل به زبان فارسی بازنویسی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۶۶۷۳

اولین مقتل به زبان فارسی بازنویسی شد

به گزارش ایکنا از قم، مؤسسه انتشارات شمس‌الضحی کتاب «شمشیر بر دریا» نوشته فرهاد میرزا قاجار را با بازنویسی مریم نوری‌نیا و اشراف رضا بیات و تحقیق و تخریج عباس محمدقلیان در دو جلد منتشر کرده است.   مریم نوری نیا کتاب را در دو جلد و در ۱۶ بخش بازنویسی کرده است که عناوین آن به شرح زیر است: جلوگیری بنی‌امیه از انتشار مناقب اهل‌بیت، احادیث جعلی در زمان بنی‌امیه، امام حسین(ع) و ولادت کنیه‌ها و القاب، فضایل امام حسین(ع)، آیات و روایات درباره امام حسین(ع)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و وقایع بعد از آن، حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا، وقایع روز عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران، وقایع بعد از شهادت امام حسین(ع)، ورود اهل‌بیت پیامبر(ص) به کوفه و خطبه‌هایشان، وقایع کوفه تا شام و بازگشت اهل‌بیت تا مدینه، معجزات، کرامات، احادیث، مواعظ و اشعار امام حسین(ع)، خلاصه‌ای از شرح احوال فرزندان و همسران امام حسین(ع)، فضیلت زیارت امام حسین(ع)، قیام توابین و مختار ثقفی و ثواب گریه و مرثیه‌خوانی برای امام حسین(ع).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در مقدمه این کتاب درباره تلاش درباره بازنویسی آن آمده است: در کتاب حاضر، کوشیده‌ایم محتوای قمقام زخار را به زبانی ساده بازنویسی کنیم تا زحمات عالمانه و خالصانه فرهاد میرزا به سبب دشواری کلام، متروک و مهجور نشود. منابع نقل قول‌ها را تا حد امکان یافته‌ایم؛ عبارات غربی را ترجمه کرده‌ایم؛ رجز‌ها را به نظم درآورده‌ایم و بالاخره کوشیده‌ایم تا حد امکان فهارس، دقیق و سودمند باشند؛ و در نام کتاب نیز کوشیده‌ایم تا از نام اصلی فاصله نگیریم. «قمقام زخار و صمصام بتار» به معنای «دریای عمیق و شمشیر بران» است و نام کتاب حاضر «شمشیر بر دریا» خلاصه‌ای از آن نام می‌تواند باشد.   یادآور می‌شود، مؤسسه انتشارات شمس‌الضحی کتاب «شمشیر بر دریا» را در دو جلد و در ۹۲۳ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه روانه بازار نشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه B، واحد ۴۴ مراجعه و یا با شماره تلفن‌های: ۳۷۷۴۴۹۸۸ یا ۳۷۷۳۳۴۱۳ با پیش‌شماره ۰۲۵تماس بگیرند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم نوری نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت

علیرضا قزوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره استقبال از برنامه «سرزمین شعر» گفت: سرزمین شعر برنامه موفقی بود که رئیس سازمان صداوسیما با ابراز رضایت از آن قدردانی کرد و در مراسم تجلیل از تولیدات ایام عید نوروز و ماه رمضان هم این برنامه جایزه دریافت کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار اعلام کرده است؛ که از برنامه سرزمین شعر حمایت می‌کند تا ادامه پیدا کند، ضمن آنکه شاعران زیادی هم استقبال کرده اند، به طوریکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از در نامه‌ای تقاضای حضور در برنامه را کرده اند.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره تاثیر برنامه سرزمین شعر روی آثار جشنواره شعر فجر گفت: اشعار جشنواره شعر فجر در برنامه سرزمین شعر پخش شد و مدیران و مسئولان جشنواره نیز از پخش این برنامه ابراز رضایت کرده اند، چرا که مخاطبان آثار جشنواره از ده‌ها هزار نفر به آمار ۱۵ میلیون نفر رسیده است. امیدواریم نوزدهمین دوره جشنواره شعر فجر هم با برنامه سرزمین شعر ادامه پیدا کند.

«سرزمین شعر» مخاطبان جهانی داشت

قزوه با اشاره به اینکه برنامه سرزمین شعر در کشور‌های فارسی زبان هم به خوبی دیده شده است، گفت: این برنامه در کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، هند و پاکستان به خوبی دیده شده است و حتی بینندگانی از اروپا هم داشته است.

وی به ساخت فصل‌های دیگر برنامه سرزمین شعر اشاره کرد و افزود: این برنامه امسال ادامه پیدا می‌کند و در قالب چند فصل دیگر ساخته خواهد شد.

غرفه فارسی زبانان در نمایشگاه کتاب

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با غرفه شاعران فارسی زبان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم و کتاب اشعار فارسی با حضور شاعرانی از کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان، هند، ازبکستان و پاکستان در این غرفه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا