Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@06:43:45 GMT

ثبت ۲۰۰ جام باشگاه‌های کتابخوانی در کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۱۶۸

ثبت ۲۰۰ جام باشگاه‌های کتابخوانی در کردستان

بهاره بهمنی، دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: باشگاه‌های کتابخوانی بر اساس چهار گروه سنی در تیم‌های حداقل هشت و حداکثر ١٥ نفره تشکیل و با مدیریت و هدایت مربی کتابخوانی اداره می‌شود و کودکان، کتابخوانی خلاق را یاد می‌گیرند.

وی‌ به نحوه فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی اشاره و بیان کرد: فعالیت‌هایی چون نامه به نویسنده، نامه به شخصیت‌های داستان، نوشتن ادامه داستان، تصویرسازی براساس محتوای داستان، طراحی جلد و سایر فعالیت‌های خلاقانه از جمله اهداف و فعالیت‌های است که بر اساس علاقه بچه‌ها در جام باشگاه‌های کتابخوانی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان بیان کرد: خروجی باشگاه‌های کتابخوانی که به صورت گروهی آماده می‌شود به محک داوری گذاشته می‌شود و در جشنواره‌های باشگاه‌های کتابخوانی استانی و کشوری شرکت داده و نهایت باشگاه برگزیده و برنده جام معرفی و تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رقابتی کردن این فعالیت به منظور ایده‌پردازی بیشتر بین کودکان و نوجوانان است، اعلام کرد: ٢٠٠ جام باشگاه کتابخوانی شامل ١٢٠ باشگاه در سنندج و ٨٠ باشگاه دیگر در سطح دیگر شهرستان‌های استان در سال ٩٧ فعال شدند.

بهمنی با بیان اینکه دستاوردها و تجارب خوبی در سال گذشته در جام باشگاه‌های کتابخوانی استان به دست آمد، افزود: در سال جاری نیز بنا داریم با تعداد کارشناسان، متخصصان و علاقه‌مندان بیشتری در جهت فعالیت کودکان و نوجوانان در جام باشگاه‌های کتابخوانی همکاری داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی تلاش می‌شود به زبان و ادبیات کوردی بیش از پیش اهمیت داده شود و در کنار مطالعه کتاب‌های مختلف از نویسندگان مختلف کتاب‌های کُردی نیز پرداخته شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان جام باشگاه های کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،بر این اساس، از سه شنبه شب تا شنبه هفته آینده انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه در محدوده هشدار سطح نارنجی باشد.
اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان همچون بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز، سنندج، دهگلان پیش بینی شده است.
در پی فعالیت این سامانه، صاعقه و تگرگ، آبگرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ریزش کوه دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • پل آستر درگذشت
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان