Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود در مصر نسبت حملات تروریستی احتمالی هشدار داد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: احتمال داده می‌شود که تروریست‌ها حملاتی را در مصر انجام دهند و به رغم اینکه بیشتر این حملات در استان سینای شمالی رخ می‌دهند اما همچنان خطر حملات تروریستی مشابه در سراسر این کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه انگلیس همچنین تأکید کرد: این حملات ممکن است که به شکل بی‌هدف نیروهای امنیتی مصر، اماکن مذهبی، تجمعات مردمی و اماکن عمومی بزرگی که محل تردد خارجی‌هاست را هدف قرار دهند.

با در نظر گرفتن این هشدار شرکت‌های هواپیمایی انگلیس نیز پروازهای خود به مقصد قاهره را به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآوردند.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز روز شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی پروازهایش بین لندن و قاهره را به مدت هفت روز به حالت تعلیق درآورده است.

بریتیش ایرویز همچنین با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرد که در اقدامی احتیاطی و برای حفظ امنیت مسافران و کارکنانش این تصمیم را اتخاذ کرده است.

این شرکت هواپیمایی در ادامه اطلاعیه خود آورده است: بسیار متأسفیم که به شما خبر لغو پروازها از فرودگاه هیترو لندن به قاهره را می‌دهیم و به طور پیوسته تدابیر امنیتی فرودگاه‌هایمان در جهان را مورد بررسی قرار می‌دهیم، چراکه ایمنی و امنیت مشتریان و کارکنان همیشه جزئی از اولویت‌های ماست و هیچ‌گاه از هواپیمایی که امنیت نداشته باشد استفاده نمی‌کنیم.

اما مقامات فرودگاه بین‌المللی قاهره دلیل این اقدام را مسائل داخلی شرکت بریتیش ایرویز اعلام کرده‌اند.

این مقامات همچنین تأکید کردند که تاکنون اطلاعیه‌ای را در این باره از خطوط هواپیمایی انگلیس دریافت نکرده‌اند.

یک منبع در سازمان هواپیمایی مدنی مصر در واکنش به اعلام خبر توقف یک هفته‌ای پروازهای خطوط هواپیمایی انگلیس به قاهره اعلام کرد: سفارت انگلیس در قاهره تأکیده کرده است که تصمیم تعلیق پروازهای این کشور به قاهره توسط وزارت حمل و نقل و یا وزارت امور خارجه اتخاذ نشده است.

این منبع گفت که با هماهنگی نماینده شرکت انگلیسی مذکور بررسی‌ها در این زمینه در جریان است.

در مقابل اقدام شرکت انگلیسی سازمان هواپیمایی مدنی مصر "ظرفیت صندلی" هواپیماهای شرکت هواپیمایی این کشور به مقصد لندن را افزایش داده و به منظور تسهیل سفرهای هوایی به فرودگاه هیترو در دوره تعلیق پروازها از لندن به قاهره یک هواپیمای جدید از نوع "بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر" را به این امر اختصاص داد.

این در حالی است که خطوط هواپیمایی آلمان "لوفت‌هانزا" پروازهایش به مصر را به عنوان "اقدامی پیشگیرانه" و موقت متوقف کرده است.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از سخنگوی شرکت لوفت‌هانزای آلمان نوشت، شرکت به طور موقت پروازهایش را به عنوان "گامی پیشگیرانه" متوقف کرده است و در عین حال ارزیابی بیشتر را انجام می‌دهد.

این شرکت در بیانیه خود آورده است: سفرها از فرانکفورت و مونیخ به مقصد آلمان در روز شنبه لغو شد و پروازها از امروز (یکشنبه) ازسر گرفته خواهند شد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: انگلیس تعلیق پروازها مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سوم اردیبهشت ماه تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای  ایران ایر اعزام شده اند گفت: در طی این سه روز حجاج از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند

وی افزود:اولین گروه زائران حج عمره  استان تهران در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه بامداد سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد فرودگاه مدینه منوره  شدند.

 قربانعلی بیان کرد: عملیات اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سوم اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی شروع شد.

وی بیان کرد: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه  تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز  رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

او گفت:برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد. 

به گفته قربانعلی  پروازهای حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام‌می‌شود.

وی افزود : هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام‌خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶  کاروان  به سرزمین وحی اعزام‌می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس