Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از دانش‌آموزانی که در آزمون مرحله دوم المپیاد نجوم و اخترفیزیک شرکت کرده بودند، در تماس‌هایی با ایسنا اعتراض خود را به نتایج این آزمون اعلام کردند. معاون باشگاه دانش‌پژوهان جوان به ادعاهای مطرح شده در این اعتراض‌ها پاسخ داد.

عنایت سالاریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخی از  اعتراضات دانش‌پژوهان رشته نجوم و اخترفیزیک به اعلام نشدن ریزبارم آزمون مرحله دوم المپیاد نجوم و اخترفیزیک، گفت: هیچ وقت در المپیادها ریز نمرات و مدت آزمون و تعداد سوالات اعلام نمی‌شود، تشخیص اعلام این موارد  بر عهده کمیته‌های علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی کمیته‌ها ممکن است صلاح بدانند و اعلام کنند و بعضی هم اعلام نمی‌کنند. درخصوص نجوم هیچ‌گاه سابقه نداشته که این موارد اعلام شود.

وی در پاسخ به ادعای برخی دانش‌پژوهان درباره این که وی قول اعلام ریز بارم‌ها را داده است، گفت: من قولی نداده‌ام. اصلا این موضوع اجرایی نیست که بر عهده من باشد. در این زمینه کمیته‌های علمی المپیاد تصمیم‌گیری می‌کنند.

سالاریان درباره ادعای جمعی از معترضان به این موضوع که پاسخ‌نامه‌ها برای بررسی مجدد به مصحح تحویل داده نشده است، گفت: اولا سوالات المپیاد نجوم مثل فیزیک و زیست‌شناسی تشریحی است و در تصحیح آن دقت بیشتری وجود دارد. حداقل دو استاد مصحح به طور جداگانه برگه‌ها را صحیح می‌کنند. اگر کسی برای تحویل برگه‌ها مراجعه کرده، احتمالا به صورت فردی رجوع کرده است. روال این است که ما رییس کمیته‌های علمی را انتخاب می‌کنیم و  کمیته علمی، مدرسان و مصححان و طراحان مربوط به هر درس را با توجه به چارچوب خود انتخاب می‌کند، درنتیجه  ممکن است من به شخصه خیلی از مصححان را ندیده باشم. محل تصحیح، قرنطینه است و حساسیت‌های خاص خود را دارد. مسئولان نگهداری اوراق امتحانی، نماینده‌های باشگاه که همان رؤسای کمیته‌های علمی هستند را می‌شناسند و با مصححان ارتباطی ندارند. آن‌ها عموما اوراق امتحانی را با واسطه رؤسای کمیته‌های علمی در اختیار مصححان قرار می‌دهند و مصحح‌ها شخصا اجازه دسترسی به برگه‌های امتحانی را ندارند؛ ما بسیار بر این موضوع اصرار داریم تا امنیت پروسه آزمون و تصحیح آن‌ها بیشتر شود.

وی در پاسخ به اعتراض برخی دانش‌آموزان به تاخیر در  اعلام نتایج اعتراضات، گفت: اتفاقا وضع اعلام نتایج اعتراضات امسال نسبت به سنوات قبل بسیار منضبط‌تر بوده است. در گذشته، اواخر خرداد یا اوایل‌ تیر نتایج مرحله دوم المپیاد اعلام می‌شد و بلافاصله بعد از آن دوره تابستانه شروع می‌شد؛  غافل از این که فرصتی برای بررسی اعتراضات قائل نمی‌شدند. چه بسا که بعضی افراد که شرایط علمی مناسبی داشتند، بعد از اعتراضات می‌فهمیدند می‌توانستند وارد دوره شوند و با تاخیر چند روزه وارد دوره می‌شدند و ضرر می‌کردند.

سالاریان افزود: در آزمون‌های تشریحی، گاهی هر درسی پنج مصحح در یک مرحله دارد. بررسی اعتراضات و نمرات کار سختی است. چون تعداد مصحح‌ها و حساسیت کار زیاد است، هیچ گاه نمی‌توانیم درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات قول بدهیم. امسال ما در اعلام نتایج اعتراضات تقریبا یک یا دو روز بیشتر تاخیر نداشتیم و روز شنبه، ۲۲ تیرماه موارد اعلام شد. الان که من با شما صحبت می‌کنم اعتراضات مجدد در حال بررسی هستند. با وجود این که بررسی اعتراضات مجدد مرسوم نیست، اما به اصرار برخی شرکت‌کنندگان احترام می‌گذاریم و تا آخرین لحظه برای احقاق حقوق آن‌ها تلاش می‌کنیم که اگر حقی ضایع شده، برگردد.

معاون باشگاه دانش‌پژوهان درباره تعداد اعتراض‌های مجدد، گفت: کمتر از ۲۰ نفر در همه‌ رشته‌ها به نتایج اعتراض، اعتراض مجدد داشتند. پس از بررسی اعتراضات اولیه هم ۱۵ نفر در کل رشته‌ها پذیرش شدند که  از این میان، چهار نفر در رشته نجوم و اخترفیزیک قبول شدند.

وی در پایان با تاکید بر این که کف قبولی برای پذیرش نفرات پس از اعتراض جابه‌جا نشده است، گفت: درصورت بالاتر بودن نمره فردی از نمره نفر آخر، با هماهنگی کمیته علمی و در صورت فراهم بودن امکانات آموزشی، دو یا سه نفر که شهرستانی یا دختر هستند را به منظور توجه به عدالت اجتماعی و جنسیتی در دوره تابستانه پذیرش می‌کنیم تا بتوانند خود را محک بزنند.

به گزارش ایسنا، یکی از دانش‌پژوهان معترض به نتایج مرحله دوم المپیاد نجوم و اخترفیزیک که خود را نماینده نزدیک به ۷۰ دانش‌پژوه معترض دیگر معرفی کرد، در تماس با ایسنا با بیان این‌که نمرات تعدادی از سوال‌ها برای تعدادی از شرکت‌کنندگان مرحله دوم، صفر ثبت شده بود، گفت: یکی از اعضای کمیته نجوم و اخترفیزیک هم اعلام کرده بود زمانی که برای بررسی برگه‌های دانش‌آموزانی که به نتایج اعتراض کرده بودند به محل قرنطینه پاسخنامه‌ها مراجعه کرده بود، به او اعلام کرده‌اند که برگه‌ها را تحویل نمی‌دهند؛ چرا که برگه‌ها سفید است. این تقریبا محال است که بچه‌ها به برگه سفید اعتراض بزنند. برگه سفید یعنی این که سوال را خالی گذاشته‌اند.

وی افزود: به ما قول داده بودند که تا قبل از شروع دوره تابستانه المپیاد نتیجه اعتراض‌ها را بررسی می‌کنند، اما قبل از شروع دوره، اعلام نکردند. با استادان المپیاد که صحبت کردیم، گفتند اعتراض‌ها را در سامانه ثبت کنید تا بررسی شود؛ اما بررسی نشده است. نمره عده زیادی از بچه‌ها در بازه‌ نزدیک قبولی بود که رییس کمیته نجوم و اخترفیزیک به ما قول دادند 100 برگه نزدیک بازه قبولی را شخصا دوباره تصحیح می‌کنند، دوستان ما به ساختمان باشگاه دانش‌پژوهان جوان واقع در دانشگاه شهید رجایی مراجعه کردند تا این قضیه را پیگیری کنند، اما به آن‌ها گفته شد که اصلا چنین صحبتی نشده است.

این دانش‌پژوه ادامه داد: مشکل ما تصحیح دوباره و سامانه نبوده است، با توجه به این بدقولی‌ها و حرف‌های ضدونقیضی که شنیدیم، ممکن است تخلفی صورت گرفته باشد. به ما قول داده بودند نتایج قبل از شروع دوره تابستانه اعلام می‌شود، اما دوباره ما از حراست و رییس کمیته و رییس باشگاه پرسیدیم و هر کدام به ما یک تاریخ را اعلام کردند. ما از رییس باشگاه خواستیم ریز بارم آزمون مشخص شود، چون برای این که یک مصحح برگه را صحیح کند، باید بداند هر خط نوشته شده چند نمره دارد. رییس باشگاه گفتند ممانعتی برای اعلام ریزبارم وجود ندارد، اما بعدا ریزبارمی اعلام نشد و حتی زیر این حرف خود هم زدند. ما حدود ۷۰ – ۸۰ نفر هستیم که اعتراض داریم و من به نمایندگی از آن‌ها صحبت می‌کنم. هیچ‌کدام از قول‌هایی که به ما دادند و رسما صورت‌جلسه کردند، عملی نشده است.

در ادامه پیگیری‌های اعتراض‌های این دانش‌پژوهان توسط ایسنا، محمدتقی میرترابی، رییس کمیته نجوم و اخترفیزیک در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تمام برگه‌هایی که دانش‌پژوهان به آن‌ها اعتراض داشتند، مجددا بررسی شده است.

به گزارش ایسنا، مرحله اول پانزدهمین دوره‌ المپیاد نجوم و اخترفیزیک سوم بهمن ماه سال ۹۷ برگزار شد. دومین مرحله این آزمون، ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیاد نجوم و اخترفیزیک باشگاه دانش پژوهان جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیات های اجرایی معین استان ها و بررسی نهایی در هیات اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته به منظور تامین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی باتوجه به دوره های در حال اجرا و رشته های جدید انجام شد.

کشتکار افزود: دراین فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پس از ثبت نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیات اجرایی معین استان و هیات اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر ۷ هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود ۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد.

وی افزود: لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می گردد، فعال می شود و مدرسان پس از فعال سازی کد مدرسی می توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری نمایند.

کشت کار در خاتمه اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجددا شرکت نمایند.

کد خبر 6099152

دیگر خبرها

  • مردم جوان در آمریکا خواهان تغییر واقعی هستند
  • «چت‌ جی‌پی‌تی» به دنبال تصاحب جایگاه گوگل
  • دهک بندی ها ۶ ماه یک بار بازبینی می شوند
  • کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
  • اعتراض پرسپولیس به جریمه ۶۰ میلیونی در کمیته استیناف رد شد
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • مظفری‌زاده: نتایج ما بهتر شده است ولی با خمس مشکلی نداشتیم
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی