Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:52:58 GMT

راهی جز حضور در پای صندوق‌های رای وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۷۴۳۲

راهی جز حضور در پای صندوق‌های رای وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی الویری شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری دومین اجلاس روسای شوراهای استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در محل سازمان فرهنگی شهرداری زنجان، با تاکید بر اینکه در برهه کنونی باید شرایطی را فراهم کنیم که کشور بتواند در مسیر درست حرکت کرده و روزهای بهتری سپری کند، افزود: یکی از عرصه‌های مهم در هر جامعه‌ای، مقوله رفراندوم است که باید زمینه را برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند که به جای آرمان‌گرا و ایده‌آل‌گرا بودن، به دنبال این باشیم که همواره واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیریم، تصریح کرد: در خصوص انتخاباتی که طی سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ انجام شده است، باید گفت که انتخاب‌های مردم عمدتاً بین بد و بدتر بوده است، لذا اعتقاد راسخ به این مهم داریم که شاید وجود محدودیت‌ها باعث شده مردم انتخاب‌های بهتری نداشته باشند.

الویری گفت: با وجود انتخاب بین و بد و بدتر، برگزاری انتخابات با این شرایط یک پیروزی بزرگ تلقی می‌شود و جلوگیری از وقوع انتخابات ناسالم و به وجود آمدن بحران‌های جدی به واسطه برگزاری چنین انتخاباتی و نیز ایجاد شرایطی برای تداوم وحدت در جامعه، آن‌هم با وجود مشکلات عدیده‌ای که در بخش خارجی متوجه کشور است، می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد.

الویری با بیان اینکه در شرایط کنونی که باید از آن به عنوان شرایط خاص جامعه یاد کنیم، نمی‌توان انتظار چندانی داشت و امکان مانور بالا در چنین شرایطی وجود ندارد، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد همواره عادت کرده‌اند که نیمه خالی لیوان را ببینند و این یعنی اینکه اگر مشکلی وجود دارد که حتماً وجود دارد، این مشکل را در چنین شرایطی، بزرگ‌تر از آنچه که هست، ببینیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات امروز در رابطه با لایحه مالکیت بر ارزش‌افزوده بوده و بعد از انتقادهای زیاد از سوی شورای عالی استان‌ها، به تصویب مشروط رسید و بعد از انجام اصلاحات لازم، امروز آماده طرح در مجلس است، افزود: یکی از مهم‌ترین ایراداتی که می‌شد به طرح اولیه گرفت، این بود که اختیار وضع عوارض از شوراها گرفته شده بود.

الویری در پاسخ به این سئوال که آیا شوراها بعد از گذشت دو دهه از عمرشان، به بلوغ رسیده‌اند یا نه، بیان کرد: از سال ۷۵ که قانون شوراها به تصویب رسید، این قانون در بخش‌های مختلف، از جمله نحوه نظارت شورا بر شهرداری، اختیارات شوراها و … ایرادات و ابهاماتی داشت که خوشبختانه در برهه کنونی اصلاح این قوانین در دستور کار مجلس قرار دارد.

کد خبر 4671722

منبع: مهر

کلیدواژه: اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی مرتضی الویری شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش عجیب بیرانوند برای اخرج احمدزاده

به گزارش ورزش سه در شرایطی که بازی دو تیم بالای جدولی پرسپولیس و سپاهان در نیمه دوم بسیار پربرخورد و نزدیک پیش می‌آمد و موقعیت گلی روی دروازه‌ها ایجاد نمی‌شد علیرضا بیرانوند سعی کرد تا با اخراج یک بازیکن از تیم حریف تعادل را بهم بزند.
دقیقه 60 مسابقه و با سانتر رضا شکاری و سپس ضربه سر رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و علیرضا بیرانوند به هوا برخاستند که بیرو توپ را جمع کرد و برخودی بین دو بازیکن به وجود آمد.

این برخورد دقایق کوتاهی بعد از دریاافت اخطار فرشاد احمدزاده رخ داد و گلر ملی پوش سرخ‌ها سعی داشت با غلتیدن روی زمین و گرفتن سرش نشان دهد احمدزاده روی هوا به او آرنج زده واینطوری داور مسابقه را برای دادن کارت زرد دوم به این بازیکن مجاب کند اما حیدری از ابتدا تصمیمش را گرفته بود.

در عین حال احمدزاده خیلی زود اعلام کرد هیچ برخوردی با بیرانوند نداشته اما مشخص بود که کاملا ترسیده است. با این حال احمدزاده وقتی مطمئن شد کارت زرد دوم را نخواهد گرفت از صحنه دور شد و در شرایطی که لبخند تلخی داشت که به تلاش بیرانوند برای اخراج شدنش پوزخند می‌زد.

جالب اینکه بعد از این برخورد هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس هم به داور معترض نشدند و بیرانوند هم بعد از لحظاتی از جایش بلند شد و به بازی ادامه داد.

در مرور تصویر آهسته این برخورد مشخص بود که دست احمدزاده به شانه و حتی سر بیرانوند برخود داشته اما این بخورد آنقدر شدت نداشته که داور را برای جریمه کردن بازیکن سپاهان مجاب کند.

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • حضور متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ در پای صندوق‌های رای قائم‌شهر
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • تلاش عجیب بیرانوند برای اخرج احمدزاده