Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، کتاب « روش شناسی تفسیر متن به متن در بیانیه رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای در گام دوم انقلاب اسلامی» از سوی دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور منتشر شد.

 این کتاب در 18 فصل «دوران تحقیر و عقب‌ماندگی»، «انقلاب اسلامی؛ آغاز عصر جدید»، «جمهوری اسلامی؛ آغاز فصل جدید»، « امام آسمانی و نظام انقلاب»، «وضعیت کشور در آستانه گام دوم»، «الزامات و اقتضائات گام دوم»، « واقعیت تبدیل آرمان به واقعیت»، «عدالت؛ از برداشتن گامه‌ای بلند در واقعیت تا فاصله‌ی ژرف با آرمان»، «فساد؛ زلزله‌ی ویران‌گر، ضربه زننده به مشروعیت حکومت» ،«وظایف حکومت»، «مسئولیت بزرگ مسئولان»، «دشمن و دشمنی»، «جوانان؛ مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری»، «اقتصاد؛ همه راه‌حل‌ها در داخل»، «نقش حیاتی معنویت و اخلاق در حیات فردی اجتماعی»، «برای فرصتی دیگر»، « واکاوی گزاره‌های راهبردی بیانیه»، «واکاوی ژرف واژه‌های بیانیه» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در مقدمه این کتاب آمده است: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خامنه‌ای در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به ملت شریف ایران و به‌ویژه جوانان، ضمن برشمردن فراز و نشیب‌های طی شده چهل‌ساله اول پیروزی انقلاب اسلامی و در اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در حوزه‌های مختلف، آینده‌ای روشن و بالنده برای ایران اسلامی ترسیم کردند. ازآنجاکه خطاب این بیانیه به عموم ایرانیان بوده و معظم له بابیانی شیوا و همه‌فهم، اصول و مؤلفه‌های پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبیین فرموده اند، متنی است که سلایق متکثر را به خود جلب می کند؛ متنی از موضع حکمت که قابلیت بررسی از زوایای گوناگون و با نگاه‌های تخصصی مختلف را به مخاطبان منتقل می‌کند.

 

در ادامه مقدمه معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید بیان شده است: این تکثر در ادراک و اکتشاف از متن واحد بی نیاز از یک روشناسی نخواهد بود، چارچوبی کاله در یک منظومه گفتمانی ره‌آموز کشف نیت مؤلف باشد؛ در همین راستا معاونت بررسی و تحلیل بسی اساتید کشور برای کمک به بسط گفتمانی بیانیه و فراهم کردن چارچوب فهم، روش‌شناسی تفسیر متن به متن را پیشنهاد می‌کند؛ به دیگر سخن تفسیر متن به متن پیش روی، تبیین بیانیه با مراجعه به خود متن بیانیه است؛ زیرا به نظر می‌رسد بهترین شیوه برای تبیین درست آن، مراجعه به متن اصلی و تفسیر متن به متن باشد که به همت معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسی اساتید کشور تدوین، به سرانجام رسیده است.

 

علاقمندان می‌توانند این کتاب را از  اینجا دریافت کنند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این دوره گفت: یکی از ایام خاص و مورد احترامی که ما پشت سر گذاشتیم، روز ملی خلیج فارس بود، خلیجی که خودش و نامش بسیار برای ما مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: انگلیس‌ها در طول تاریخ برای اینکه ما قدرتمند نشویم، با از بین بردن بنادر و دریا‌ها قدرت را از ما گرفتند و ما را از دریا دور کردند.

او ادامه داد: آنها در راه تزریق فرهنگ استکباری دریا ستیزی تلاش کردند که این خود یک سیاست خبیثانه بود، تفکری که مسیر ما، دریا و پیشرفت را از هم جدا می‌کند.

امیر سیاری گفت: سرمایه انسانی این روز‌ها در دنیا اهمیت زیادی دارد، سرمایه به معنی چیزی است که نه تنها تمام نشده بلکه مدام باید به آن افزوده شود.

او ادامه داد: سرمایه انسانی مهم‌ترین دارایی یک سازمان و یک سیستم است، نیرویی که به طور مستقیم می‌تواند یک سازمان را در عرصه رقابت رشد داده و یا زمین بزند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مربیان و اساتید باید بدانند که چه کسانی و چه سرمایه مهمی را تربیت می‌کنند. باید بدانند که این سرمایه چه نقش مهمی دارد و در امر پیشرفت چقدر تاثیرگذار است.

او افزود: نقش ما به عنوان کسانی که مسئولین تربیت و تعلیم آموزش سرمایه‌های انسانی هستیم بسیار مهم است، جایگاه ما بسیار حساس بوده و می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: امروزه دشمن تمام توانش را می‌گذارد برای استعمار، هرچه تلاش میکند، هزینه میکند و خود را به آب و آتش می‌زند برای استعمارگری است.

امیر سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما ۳ نوع استعمار داریم که اولین آن استعمار کهن است، استعمار کهن یعنی لشکرکشی و تصاحب یک منطقه و بردن منابع آن منطقه است.

او گفت: دیگر مورد استعمار نو است، استعماری که با نیروی نظامی بیگانه است، در این استعمار یک دست نشانده از استعمارگر در کشور مستعمره بر مسند قدرت مینشیند؛ که مثال بارز آن رضا خان پهلوی است.

او در پایان افزود: آخرین مورد استعمار فرانو است، استعماری که کشور‌های دیگر در آن مستعمره فرهنگ کشور استعمارگر می‌شوند. قوی‌ترین جنگی که در این نوع استعمار رخ می‌دهد جنگ نرم است.

دیگر خبرها

  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • بدرود آقای پل استر
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن