Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه اعتبارات مهندسی رودخانه در این استان بسیار ناکافی‌ست، گفت: تعدادی از روستاهای مجاور رودخانه کشکان در پی وقوع سیل امسال به‌طور کامل شسته و یا محو شده‌اند. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در سیل 12 فروردین 98 به‌علت دبی بی‌سابقه و حجم بالای سیلاب رودخانه کشکان، در بسیاری از نقاط هندسه رودخانه تغییر پیدا کرده و تعدادی از روستاها یا به کلی شسته و محو شده و یا بخش زیادی از روستاها تخریب شده‌اند، هم‌چنین مابقی آنها که در بستر و حریم 25 سال قرار نمی‌گیرند به‌علت تغییر مسیر رودخانه با یک بارش معمولی و نرمال غرقاب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه روستاهایی که در سیل اخیر به‌علت دوره بازگشت بالا (بیش از 500 ساله) غرقاب شدند، ولی در بستر و حریم 25 ساله قرار ندارند و در حال حاضر در جاسازی می‌شوند به‌هیچ وجه ایمن نیستند، افزود: سازه‌های حفاظتی این روستاها از بین رفته و با وقوع یک سیلاب با دوره بازگشت حتی 10 سال غرقآب خواهند شد، لازم است قبل از شروع بارندگی‌ها و وقوع هرگونه سیلابی، ساماندهی و ایمن‌سازی شوند.

2140پرونده خسارت سیل لرستان ثبت شداستاندار لرستان: سد تنظیم‌کننده‌ای برای مهار سیل نداشتیم /‌‌‌ سیل لرستان را سال‌ها به‌عقب بردمیزگرد سیلاب در تسنیم ــ 1 |درخواست اعلام جرم علیه مقصرین/ دلیل اصلی تشدید خسارات سیل لرستان چه بود؟+فیلم

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: اعتباراتی که برای ساماندهی، لایروبی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها به شرکت آب منطقه‌ای لرستان اختصاص داده شده، معادل 45میلیارد تومان است که در مقابل این همه خسارات به رودخانه‎های این استان، بسیار اندک است و با آن تنها 2 یا 3 نقطه را می‌توان ساماندهی کرد.

وی با تأکید بر اینکه حداقل 400 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی حدود 40 نقطه اضطراری از رودخانه کشکان در محدوده شهرستان‌های پلدختر، چگنی و خرم‌آباد نیاز است، بیان کرد: اگر قبل از شروع بارندگی‌ها، طرح‌های مهندسی رودخانه کشکان در شهرستان‌های پلدختر و معمولان، چگنی و خرم‌آباد تأمین اعتبار و اجرا نشود، در صورت وقوع سیلاب‌های با دوره بازگشت کمتر از 25 ساله در این نقاط هم تلفات جانی و هم خسارت مالی زیادی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

منابع محلی در ارزگان، هرات و هلمند می‌گویند که بارندگی، سیلاب و توفان شدید در این ولایت‌ها جان ۱۰ تن را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجا مانده است.

منابع محلی از ارزگان می‌گویند در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

در همین حال منابع می‌گویند که جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های گلران، ادرسکن، کشک رباط‌سنگی و کشک کهنه ولایت هرات جان ۳ تن را گرفته و ده‌ها منزل را تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین توفان شدید و بارندگی شب گذشته در هلمند نیز صدها جریب زمین زراعتی را تخریب کرده است.

این درحالیست که منابع محلی در ولایات مختلف، از وقوع سیلاب در بدخشان، غور، سرپل، هرات، بغلان، فاریاب، تخار، قندوز، جوزجان، قندهار و دیگر ولایات خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود