Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبده رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و جاذبه گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ایجاد راه و مسیر دسترسی آسان به گوردخمه سنگی فخریگاه مهاباد، یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی است.

وی افزود: بر اساس این گزارش، با صرف هزینه ۵۰۰۰ میلیون ریالی، نسبت به اجرای لایه اساس و آسفالت بخشی از مسیر دسترسی به اثر تاریخی فوق به طول ۵۰۰ متر و عرض ۵/۵ متر اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این اثر تاریخی حدود یک و نیم کیلومتر از جاده اصلی منطقه فاصله دارد و قرار است در صوت اختصاص بودجه دیگر، مابقی مسیر نیز در آینده آسفالت ریزی شود.

اثر تاریخی فخریگاه مهاباد که در ۱۵ کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در جنوب روستای اگریگاش (ایندرقاش) واقع شده است دارای دو طبقه است که چهارستون سنگی و ۳ گور خالی داخل آن وجود دارد و از نظر حجاری و ستون بندی در رده مقبره‌های مهم دوره ماد است. این اثر در تاریخ ۱۳۱۶به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / س خ 

تعویض و بهسازی طرح‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری فخریگاه مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده ثبتی روستای تاریخی فهرج با بافت تاریخی سنتی و با تکیه بر گردشگری تاریخی و طبیعی و به ویژه گردشگری اقتصادی قرار است در کنار ۸ روستای دیگر از کشورمان به عنوان کاندیدای دهکده جهانی در یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر شاهد انجام اقدامات شاخصی از مرمت بناها گرفته تا معرفی جذابیت‌های طبیعی و کشاورزی این روستا هستیم چرا که این روستا قابلیت دست یافتن به این ویژگی مهم را دارد.

کد خبر 6097680

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم