Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:14:24 GMT

ناتواني جبهه مشترک دموکرات ها عليه ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۸۷۳۸

ناتواني جبهه مشترک دموکرات ها عليه ترامپ

خبرگزاری آریا- اینکه طرح استیضاح ترامپ به علت حمله به چهار نماینده دموکرات متعلق به اقلیت ها درآمریکا چهارشنبه گذشته با اکثریت آرا رد شد، حاکی از اختلاف شدید در میان دموکراتهاست.
به گزارش آریا و به نقل از فرانس پرس؛ جبهه مشترکی که بین دموکرات های آمریکا علیه توئیت های نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شکل گرفته، نتوانسته است به اختلاف و چند دستگی آنها سرپوش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دموکرات های آمریکا بعد از آنکه دونالد ترامپ چند حمله علیه نمایندگان ترقی خواه انجام داد جبهه مشترکی را در برابر او تشکیل دادند اما این همبستگی نتوانسته است شکاف و اختلاف نظر بین دموکرات های آمریکا را بپوشاند و آنها برای یافتن نامزدی مورد اجماع برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 با مشکل جدی مواجه هستند.
بعد از آنکه دونالد ترامپ شماری از نمایندگان زن متعلق به اقلیت های دینی را مورد انتقاد قرار داد و خطاب به آنها گفت اگر از آمریکا نفرت دارند بهتر است به کشورهای زادگاه شان برگردند، نمایندگان حزب دموکرات که در مجلس نمایندگان دارای بیشترین کرسی هستند و دیگر شخصیت های دموکرات این کشور جبهه مشترکی را علیه دونالد ترامپ تشکیل دادند.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه این هفته حمایت خود را از تصویب طرحی در محکومیت شدید اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ اعلام کرد. اظهاراتی که به گفته پلوسی ترس و کینه از نوآمریکایی ها و افراد رنگین پوست را تشدید و به نوعی قانونی می کند. اما این جبهه به علت وجود چندین اختلاف متلاشی شد. از جمله مسائلی که باعث اختلاف و چند دستگی در جبهه دموکرات ها در برابر دونالد ترامپ شد می توان به مسئله بهداشت، گرین نیو دیل ("Green New Deal") برای مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی و مسئله ورود پناهجویان و مهاجران غیر قانونی اشاره کرد.
چهار نماینده با نفوذی که هدف حملات دونالد ترامپ قرار گرفتند یعنی ایلهان عمر، رشیده طلیب، آیانا پرسلی و الکساندریا اوکازسیو- کورتس که به "تیپ "معروف شده اند بابت اینکه حزبشان را در این ماجرا به سمت چپ منحرف کرده اند هیچ گونه تاسفی ندارند.
اصطکاک ها
بحث و جار و جنجالی که در این خصوص صبح روز یکشنبه گذشته بعد از یک رشته توییت های دونالد ترامپ آغاز شد، بعد از سفر وی به کالیفرنیای شمالی شدت گرفت. شرکت کنندگانی که برای گوش دادن به سخنان ترامپ آمده بودند، با اشاره به ایلهان عمر شعار «وی را بازگردانید» سر می دادند. ایلهان عمر، یکی از دو زن مسلمانی که به کنگره آمریکا راه یافته، سومالیایی تبار است.
دموکرات های آمریکا تلاش می کنند به هر قیمتی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به هر قیمتی شکست دهند. اما اصطکاک ها و کشمکش ها میان گروه نامزدهای دموکرات که تلاش می کنند در انتخابات درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوند، بیشتر شده است.
سیاست های لیبرال تر مانند نظام بهداشت همگانی موسوم به "Medicare for all" از حمایت برخی نامزدها مانند الیزابت وران و برنی سندرز برخوردار است.
اما نامزدهای میانه از این می ترسند که اگر زیادی به چپ منحرف شوند ممکن است بخشی از رای دهندگان میانه رو سرخورده شوند و به نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 رای ندهند و اینگونه ترامپ برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رییس جمهوری آمریکا، انتخاب شود.
جان دلانی، نامزد میانه رو و نماینده پیشین مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت این افراد جنگ طبقاتی راه انداخته اند، آنها با قول رایگان کردن خدمات درمانی و بهداشت برای همه در واقع برای همان طرح " مدیکر فور آل" در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکاست که ‏در ‏حمایت از بیماران، ‏اصلاح و بهبود نظام ‏بیمه های اجتماعی و ‏درمانی این کشور ارائه ‏و در کنگره آمریکا به ‏تصویب رسید، تلاش می کنند. اما این رویکرد برای دموکرات ها در این شرایط سیاست خوبی نیست. وی هشدار می دهد اگر ما این کار را انجام دهیم عملا کاری می کنیم که ترامپ برای یک دوره دیگر در سمت ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود. جمهوری خواهان آمریکا از این اختلافاتی که میان دموکرات ها افتاده است و این مبارزه جویی نمایندگان اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان و انحراف این حزب به سوی چپ خوشحال هستند.
کوین مک کارتی، رهبر گروه نمایندگان جمهوری خواه در مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرنگاران گفت رویکردی که اکنون نمایندگان دموکرات در پیش گرفته اند در واقع سوسیالیسم در برابر لیبرالیسم است.
همزمان که ترامپ از اختلاف و چند دستگی میان جمهوریخواهان آمریکا استفاده می کند و در این خصوس دست به دامن پایگاه مردمی خود شده است، پایگاهی که بیشتر از سفید پوستان تشکیل شده است، موضوع قومیت به یک موضوع انفجاری برای دموکرات ها تبدیل شده است.
موضوعات حساس
کامالا هریس، سناتور سیاه پوست در نخستین مناظره تلویزیونی که میان نامزدهای دموکرات در ماه ژوئن برگزار شد با اشاره به مواضع نژاد پرستانه سال های 1970 جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد کنونی انتخابات درون حزبی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور، ضربه محکمی به وی وارد کرد.
رهبران این حزب تلاش می کنند این حملات لفظی تا حد امکان برای ادامه فرآیند انتخابات درون حزبی دموکرات ها تهدید کننده نباشد اما موضوعات حساس دیگری اکنون مطرح شده است. این موضوعات تا حدی تهدید کننده هستند که ممکن است رای دهندگان مستقل را بی ثبات و حتی آنها را طرفدار ترامپ کند.
وادی ناشناخته دیگر: استیضاح
اینکه طرح استیضاح ترامپ به علت حمله به چهار نماینده دموکرات متعلق به اقلیت ها درآمریکا روز چهارشنبه گذشته با اکثریت آرای رد شد، حاکی از اختلاف شدید در میان دموکرات هاست. نانسی پلوسی چند بار مخالفت خود را در این مرحله با چنین استیضاحی اعلام کرد. وی ترجیح می داد که مجلس نمایندگان تحقیقات خود را درباره رییس جمهوری آمریکا و دولت وی در این شرایط ادامه می داد. اما این موضع گیری پلوسی در این خصوص نیز موقعیت وی را در مقابل گروه چهار نفره نمایندگان زن اقلیت تضعیف می کند. نانسی پلوسی در توضیح بیشتر مخالفت خود با استیضاح ترامپ گفته بود ما در شرایط کنونی نمی توانیم بر موضوع استیضاح متمرکز شویم زیرا با توجه به مشکلات بزرگتری که ما پیش رو داریم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ناتوانی علیه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راشاتودی: تحریم ایران بنزین آمریکا را 60 درصد گران کرد قانونگذار ارشد آمریکا: مجلس سنا هم تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران را تصویب می‌کند

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن