Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شاسفند معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۱ میلیون دلار صادرات قطعی از منطقه آزاد ارس اتفاق افتاد، گفت: ۴۳ درصد صادرات قطعی منطقه به جمهوری آذربایجان بوده و ترکیه، عراق، چین، افغانستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، قزاقستان، ازبکستان و گرجستان در رده‌های بعدی کشور‌های هدف صادراتی منطقه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: قیر، نفت، گازوئیل، هیدروکربن، فیلم شیرینگ، انواع کیسه، طناب از پلی‌اتیلن، خشکبار، نخ پلی‌استر، منسوجات، فلفل و گوجه‌فرنگی از جمله اقلام صادراتی منطقه به کشور‌های دیگر است.

شاسفند همچنین با اعلام اینکه در زمینه صادرات مجدد از این منطقه در سال جاری شاهد افزایش ۳ برابری نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته هستیم، گفت: صادرات مجدد این منطقه در سه ماهه نخست سال گذشته ۷ میلیون دلار بود که امسال به ۲۸.۳ میلیون دلار رسیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به راه اندازی گمرک نوردوز، افزود: ۲۳ میلیون دلار هم صادرات مجدد از گمرک نوردوز اتفاق افتاده است.

وی ارزش صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی را در سه ماهه امسال ۳۱.۶ میلیون دلار اعلام و یاداوری کرد: در مدت مشابه سال گذشته صادرات منطقه به سرزمین اصلی ۲۷.۲ میلیون دلار بود.

شاسفند گفت: مشتریان ایرانی انواع کالا از جمله نخ، پروفیل یو پی‌وی‌سی، انواع کیسه، ام دی اف ملامینه، پروفیل، تجهیزات گلخانه‌ای، صفحات کابینت، مبلمان خانگی، فربرقی، باتری خودرو، وانت پیکاپ، اکسل عقب تریلر، وانت دو کابین، کیسه پروپیلن و نخ، شمش آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم، منسوج نبافته و نمد، سیلیکون از منطقه آزاد ارس خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴ میلیون دلار صادرات کالای داخلی از منطقه آزاد ارس اتفاق افتاد، گفت: امسال به ۱۰.۶ میلیون دلار افزایش یافته است.

شاسفند مجموع صادرات منطقه آزاد ارس در سه ماهه نخست سال جاری را ۹۱.۸ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: مجموع صادرات منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۴۹.۲ میلیون دلار بود.

وی همچنین از کاهش واردات کالا به منطقه آزاد ارس در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: در سال جاری ۱۵ میلیون دلار وارد منطقه شده است در حالیکه ارزش واردات منطقه در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۷.۲ میلیون دلار بود.

شاسفند با اشاره به اینکه واردات کالای مسافری به منطقه آزاد ارس در سال گذشته ۱۴ میلیون دلار بود و امسال به ۱۴.۵ میلیون دلار رسیده است، اظهارداشت: واردات کالای مصرفی به منطقه از ۸۰۰ هزار دلار به ۲۰۰ هزار دلار کاهش یافته و وسایل نقلیه موتوری از ۲۰۰ هزار دلار به ۲.۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

ارسال کالا به خارج از مرز‌های گمرکی کشور با هدف مصرف و یا کسب درآمد در کشور‌های خارجی صادرات قطعی نامیده می‌شود و صادرات موقت نوع دیگر صادرات است که در تعریف، به معنی خارج نمودن کالا از قلمرو گمرکی کشور برای نمایش و عرضه در نمایشگاه ها، یا به منظور تعمیر، تکمیل و فرآوری محصول در خارج از قلمرو گمرکی کشور و سپس بازگرداندن آن به داخل قلمرو گمرکی می‌باشد.

 

انتهای پیام/ش

صادرات قطعی از منطقه آزاد ارس دوبرابر افزایش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ استاندار زنجان گفت: نهاد شورا اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین ساختار مردم سالاری دینی است و اگر قرار باشد کشورمان در تحزب رشدی داشته باشد به این نقطه باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شورا‌ها ایجاد شده است افزود: از زمان شکل گیری شورا‌ها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهاد‌ها اکنون به بلوغ رسیده اند، عملکرد و رفتار‌ها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

افشارچی بابیان اینکه در ۲ و نیم سال گذشته کار‌های متعددی در حوزه شورا‌های شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که پیش بینی می شود این رقم در سال‌های آینده به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستا‌ها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

وی با تأکید بر اینکه روستا‌های استان باید بیشتر مولد باشند ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره روری آب در روستا‌ها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان به لزوم بهره گیری از تکنولوژی‌های روز اشاره کرد و گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهر‌های ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.

دیگر خبرها

  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد