Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیلوفر اختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، توانمندسازی معلولین و برگشت آنها به جامعه را از اصلی ترین اهداف معاونت توانبخشی عنوان کرد و اظهار داشت: ما در نتیجه اقداماتمان در حوزه توانبخشی، می‌خواهیم معلول را به جامعه برگردانیم.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم معلول خانه نشین شود و تنها خدمات مراقبتی به او ارائه کنیم، بلکه می‌خواهیم معلول توانمند شده و به جامعه برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: فرد معلول صِرف معلولیت نباید محدود شود بلکه باید توانمند شده و بتواند کارهای خودش را انجام دهد.

این مسئول گفت: فرد معلول حتی باید بتوانند شغل خود را ادامه دهد و این مسئله مستلزم یک پروسه زمانی طولانی مدت و انجام اقدامات توانبخشی است.

اختیاری اشاره‌ای به فعالیت‌های حوزه توانبخشی داشت و تصریح کرد: فعالیت‌های مراقبتی، فعالیت‌های توانبخشی در منزل، فعالیت‌های توانبخشی در مراکز بهزیستی و برگزاری کارگاه‌های تولیدی- حمایتی از جمله اقدامات ما در حوزه توانمندسازی معلولین است.

وی افزود: ما در نتیجه فعالیت‌های فوق می‌خواهیم که فرد معلول توانمند شده و حتی در عرصه‌های اقتصادی نیز فعالیت داشته باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه «توانمندی مبتنی بر جامعه» را از مهمترین برنامه‌های این معاونت در حوزه توانبخشی معلولین عنوان و بیان داشت: توانمندی مبتنی بر جامعه برای ما خیلی حائز اهمیت است و در راستای توانمندسازی معلولین بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

این مسئول تصریح کرد: در راستای حمایت از معلولین نیز ما حمایت‌های تحصیلی از مددجویان داریم و بیمه پایه و تکمیلی برای معلولین در نظر گرفته شده است و مراکز شبانه روزی نگهداری برای آنان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: ما همچنین آماده سازی شغلی برای معلولین داریم و برای بیماران روان و بیماران اوتیسمی برنامه‌های گسترده‌ای در نظر گرفته‌ایم که آنان را توانمند کنیم.

اختیاری در پایان تاکید کرد: کسی که معلولی در خانه دارد حتماً به بهزیستی مراجعه کند که به او راهکارهای لازم برای بازگشت معلولش به جامعه ارائه شود.

کد خبر 4671883

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی برای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌ می کند.   صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.    وی با عنوان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت:  این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند