Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@07:50:16 GMT

ترکیه؛ بازداشت 48 مظنون به اتهام ارتباط با گولن

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۰۷۰

ترکیه؛ بازداشت 48 مظنون به اتهام ارتباط با گولن

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، نیرو‌های امنیتی این کشور دست کم ۴۸ مظنون دیگر را به اتهام ارتباط با شبکه وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی اصالتا ترکیه‌ای ساکن آمریکا که به عنوان مغز متفکر پشت کودتای نافرجام ۲۰۱۶ معرفی شده، بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، فتح‌الله گولن و شبکه وابسته به او به عنوان عوامل اصلی پشت کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ علیه دولت رجب طیب اردوغان معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاری آناتولی، یک منبع که نامش را فاش نکرد گفت: دادستان‌های استان ازمیر ترکیه احکام بازداشت برای ۵۲ نفر از افسران مشغول به کار در نیروی هوایی ترکیه را که به عنوان عوامل مخفی سازمان فتح الله گولن شناسایی شده‌اند صادر کرده‌اند.

این مظنونان متهم به استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص ارتباط رمزنگاری شده در تلفن‌های هوشمند به نام اپلیکیشن "بای‌لاک" به منظور پیشبرد دستور کار خود هستند.

پلیس ازمیر دریافته که یک متهم با اعضای ارشد "سازمان تروریستی فتح الله گولن" (فتو) شامل عادل اوکسوز "پیشوای" اعضای این سازمان در نیروی هوایی و عامل ارتباطی مهم میان فتح الله گولن و کودتاچیان در ترکیه و همچنین کمال باتماز، مقام شماره دو شبکه فتو در ارتباط بوده است.

پلیس ترکیه در ارتباط با احکام بازداشت اعلام شده از سوی دادستان‌های استان ازمیر، طی عملیات‌های همزمان در ۱۲ استان سراسر ترکیه ۲۰ مظنون را بازداشت کرده و تعقیب علیه ۳۲ مظنون باقی مانده ادامه دارد.

دادستان‌های استانبول نیز به شکل جداگانه احکام بازداشت برای ۶۸ مظنون مشابه دیگری که آن‌ها هم از اپلیکیشن بای‌لاک برای پیشبرد دستور کار خود استفاده می‌کردند، صادر کرده است.

شاخه مبارزه با جرایم سازمان یافته نیرو‌های امنیتی ترکیه نیز در ارتباط با این احکام بازداشت و در عملیات‌های همزمان در ۱۷ استان این کشور توانستند ۲۸ مظنون را تاکنون بازداشت کنند.

منابع گفتند: عملیات‌ها برای دستگیر کردن مظنونان دیگر ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترکیه بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند

جاویدپورسرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان  گفت: ۳۰ میز خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی و در مناطق مختلف طی سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا شد.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: ۹ هزار و ۷۰ درخواست با حضور شهروندان استان در ستادهای ارتباط مردمی با دولت در مناطق مختلف ثبت شد.

این مسوول با بیان اینکه بیشترین ثبت درخواست‌های مردمی در سفر آیت‌الله رئیسی به سمنان از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت(سامد) با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست بود، ابراز کرد: بیشترین درخواست‌های مردمی در تماس تلفنی با سامانه سامد در زمینه دریافت تسهیلات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس