Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@13:23:33 GMT

همه چیز در مورد مساجد ترکیه در تور ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۲۳۱

 مساجد ترکیه، قطب مذهبی

 مساجد ترکیه، قطب مذهبی این کشور به شمار می‌آیند. مهم‌ترین مساجد در شهر استانبول قرار دارند. استانبول به دلیل اینکه درگذشته پایگاه حکومت مسلمان عثمانی بوده است، مساجد و سازه‌های مذهبی زیادی در آن ساخته‌شده است. ازجمله آن‌ها می‌توان به مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، مسجد ینی کام، مسجد رستم پاشا و مسجد سزاده اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تور استانبول بازدید از مساجد ترکیه در برنامه‌های خود قرار داده است.

معرفی مساجد ترکیه

1-مسجد آبی، نمایی فتوژنیک از مساجد ترکیه:

مسجد آبی نمایی فتوژنیک از شهر استانبول در تور ترکیه سفر باتو را به نمایش گذاشته است. مسجد آبی توسط سلطان احمد ساخته‌شده است. آرامگاه وی در ضلع شمال شرقی مسجد آبی شهر استانبول قرار دارد. جدای از منظره زیبای خود مسجد آبی در استانبول، گنبد و شش مناره و همچنین آبشاری که در مجاورت آن قرار دارد چشمان هر گردشگری را نوازش می‌کند. مسجد آبی مکانی بسیار آرامش‌بخش است. تمام دکوراسیون داخلی مسجد آبی در استانبول با کاشی‌های آبی تزئین شده است. مسجد آبی یکی از باشکوه‌ترین مساجد ترکیه است. معماری مسجد آبی، این مکان را در زمره بهترین جاذبه‌های توریستی قرار داده است.

مسجد آبی از زیباترین مکان‌های ترکیه محسوب می‌شود. در قرن هفتم هجری ساخته‌شده است و درست روبه روی مسجد ایا صوفیه قرار دارد. علت نام‌گذاری این مسجد به این نام، وجود کاشی و سرامیک‌های آبی‌رنگ می‌باشد. مسجد آبی جزو آخرین ساخته‌های دولت عثمانی بوده است. تفاوت جالبی که این مسجد با دیگر مساجد آبی دارد این است که مسجد آبی دارای 6 مناره است.

نمای بیرونی مسجد آبی در استانبول شباهت غریبی به مسجد ایا صوفیه دارد. فضایی که در مسجد آبی برای نماز اختصاص داده‌شده است، بسیار وسیع می‌باشد. فضای نماز این مسجد میناکاری شده است. مسجد آبی یکی محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. مسجد آبی در شش روز هفته پذیرای نمازگزاران است. با رزرو تور استانبول، از محبوب‌ترین مساجد ترکیه بازدید نمایید. تور ترکیه برنامه‌های جذابی را برای مسافران خود در نظر دارد.

2-مسجد سلیمانیه، نماد بزرگترین مساجد ترکیه:

 مساجد ترکیه در دنیا شهرت زیادی دارند. مسجد سلیمانیه جزو بزرگترین مساجد ترکیه محسوب می‌شود. مسجد سلیمانیه در استانبول ازنظر وسعت در رتبه دوم قرار دارد. مسجد سلیمانیه ازجمله برجسته‌ترین مساجد ترکیه در استانبول است. بنای مسجد سلیمانیه در قرن شانزدهم ساخته‌شده است. ستون‌های بلند و میناکاری شده نمادی است که در اکثر مساجد ترکیه به‌خصوص در استانبول به چشم می‌خورد. مقبره همسر سلطان سلیمان در مسجد سلیمانیه قرار دارد. مسجد سلیمانیه چون نگینی در شهر استانبول می‌درخشد. در تور استانبول زیارت و بازدید از مساجد ترکیه در زمره برنامه‌های سفر قرار دارد.

 مسجد سلیمانیه دارای 4 مناره بزرگ و با عظمت است. سبک معماری این مسجد، بیزانس می‌باشد. مزار خرم سلطان همسر سلطان سلیمان هم در مسجد سلیمانیه قرار دارد. قدمت این مسجد به قرن 16 بازمی‌گردد. شباهت‌های بسیار زیادی بین سبک معماری مسجد سلیمانیه و کلیسای ایا صوفیه به چشم می‌خورد.

 3- مسجد ینی کام، نمایش معماری جذاب مساجد ترکیه:

 مسجد ینی کام یکی از مشهورترین مساجد ترکیه محسوب می‌شود. مسجد ینی کام توسط صفی سلطان ساخته‌شده است. مسجد ینی کام در استانبول ازجمله مساجد ترکیه است که قسمت اعظم آن تخریب‌شده است. البته مسجد ینی کام مجدداً توسط معماران بازسازی شد. امروز مسجد ینی کام از باشکوه‌ترین مساجد ترکیه به شمار می‌رود. تماشای مسجد ینی کام را به شما پیشنهاد می‌کند.

 داستان ساخت مساجد ترکیه همیشه جذاب بوده است. در مورد مسجد ینی کامی دوباره این مسجد تخریب‌شده تا نهایتاً توسط یک معمار خوش‌ذوق کار ساخت آن به اتمام رسیده است. مسجد ینی کامی، یکی معروف‌ترین مساجد ترکیه است که نمونه‌ای عالی از سرامیک کاری را به نمایش گذاشته است.

 4-        مسجد رستم پاشا، نماد سرامیک کاری مساجد ترکیه:

 مسجد رستم پاشا از لوکس‌ترین مساجد ترکیه است. مسجد رستم پاشا در استانبول توسط یک تاجر ثروتمند ساخته‌شده است. تمامی مساجد در این کشور دارای زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای هستند. مسجد رستم پاشا مجموعه‌ای از مساجد کوچک است و البته تنها مسجدی است که دارای خیریه است. مسجد رستم پاشا از منحصربه‌فردترین نمادهای مذهبی به‌حساب می‌آید.

کاشی‌های مسجد رستم پاشا در تمام استانبول بی‌نظیر می‌باشد. طراحی دکوراسیون مسجد رستم پاشا در استانبول به‌نوعی امضای حکومت عثمانی است. تور ترکیه بازدید از این مجموعه مساجد ترکیه را جزو لیست پیشنهادی خود قرار داده است. مسجد رستم پاشا به احترام رستم پاشا که وزیر قبلی در دربار سلطان سلیمان بوده است، نام‌گذاری شده است. او بعدها تمام ثروت خود به خیریه بخشید.

5-مسجد سزاده:

 مسجد سزاده جزو مساجد ترکیه است که در زمان سلطان سلیمان ساخته‌شده است. معماری مسجد سزاده دارای باشکوه‌ترین طراحی در بین مساجد دنیا است. ستون‌های مسجد سزاده بلند است و سنگین است. در طراحی جاذبه‌های گردشگری ترکیه نظیر مسجد سزاده از الگوهای پیچیده استفاده‌شده است. پوشش ستون در مساجد کم‌عمق است. در مسجد سزاده در استانبول مجسمه‌های تزئینی بسیار چشم‌گیری وجود دارد. توریست‌ها با قطعاً از مسجد سزاده که از بهترین مساجد ترکیه ازلحاظ معماری است دیدن می‌کنند.

 درمجموع می‌توان گفت که تماشای مساجد ترکیه شمارا به‌عنوان گردشگر با غنای مذهبی این کشور آشنا می‌کند. حضور در فضاهای عرفانی مانند مساجد و تماشای معماری‌های باشکوه آن‌ها روح انسان را نوازش می‌کند. فضاهای مذهبی هرکدام نشانگر دورهای از تاریخ این سرزمین هستند. اکثر آثار مذهبی نظیر مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا، مسجد سزاده در زمان حکومت عثمانی ساخته‌شده‌اند. البته در کنار بعضی از مساجد شما می‌توانید از آثار باستانی دیگر ترکیه هم دیدن فرمایید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه استانبول گردشگر تور ترکیه مساجد ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حضور قضات به ویژه دادستان‌ها در بطن جامعه، دادستان تهران به اتفاق جمعی از معاونان خود در شامگاه سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در مسجد مفتخر در منطقه قیطریه، ضمن شرکت در نماز مغرب و عشا با نمازگزاران دیدار و به مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی آنان رسیدگی کرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی مدون دادستانی تهران، به منظور تحت پوشش قرار دادن تمامی مساجد پایتخت، معاونان و سرپرستان هر ناحیه از دادسرای تهران مأموریت یافته‌اند در معیت تعدادی از قضات، به صورت ماهانه در مساجد واقع در نواحی دادسرای تحت مدیریت خود حضور یافته و نسبت به حل مشکلات و ارشاد قضائی شهروندان اقدام کنند.

گفتنی است دادستان تهران و معاونان وی، علاوه بر حضور ماهانه در مساجد، در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای تهران، نیز ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان به مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی و دستورات و ارشادات لازم را صادر می‌کنند.

کد خبر 6087186

دیگر خبرها

  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟