Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدیان با بیان‌اینکه هیچ کدام از زائران خانه خدا تا کنون دچار مشکل جدی در حوزه سلامتی نشده‌اند، گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که شرایط و روند کلی عملیات حج خوب بوده و خدماتی که نیروهای متخصص ما در حوزه پزشکی ارائه می‌کنند در سطح مطلوبی است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «علی رضا رشیدیان» شب گذشته (شنبه، 29 تیرماه) در جریان بازدید از مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه و گفت و گو با رئیس هیات پزشکی و متخصصان این مرکز، اظهار کرد: شرایط این مرکز و نبود بیمار با شرایط نامناسب بسیار خوشحال کننده است در حالی که از 13 تیرماه که پیش پروازها و از 17 تیرماه اعزام زائران به عربستان آغاز شده خوشبختانه هیچ یک از زائران ما مشکل جدی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: این در شرایطی است که متوسط سن زائران ما 56 سال و نسبت به سال های گذشته بالاتر است و فقط هم اکنون در مکه 27 هزار زائر استقرار دارند اما خوشبختانه با اعمال ملاحظات و دقت های لازم درهمه بخش ها،تمامی تخت های مراکز درمانی ما خالی و بستری صفر است .

 

وی تصریح کرد: این شرایط نشان دهنده آن است که تیم های پزشکی ما در تعامل با بخش های متعدد و مرتبط توانسته اند ملاحظات و دقت های لازم در زمینه های مختلف اعم از معاینات پزشکی، ارائه توصیه های پزشکی و بهداشتی به موقع و مناسب، تغذیه مطلوب و مراقبت های متعدد دیگر اعمال کرده و عملکرد بسیار خوبی داشته باشند که با وجود متوسط سن بالای زائران، تعدد موارد مبتلا به پرفشاری خون، دیابت و غیره شرایط را به خوبی تحت کنترل داشته باشند.

 

رشیدیان بیان کرد: در واقع این وضعیت نشان می دهد که شرایط  و روند کلی عملیات حج خوب بوده و خدماتی که نیروهای متخصص ما در حوزه پزشکی ارائه می کنند در سطح مطلوبی است.

 

ی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت حرکت در راستای تحقق حج هوشمند را آغاز کرده به گونه ای که از ثبت نام، سازمان دهی، آموزش، اعزام تا اقامت و تغذیه، تردد و خدمات بهداشتی و درمانی در این چارچوب قرار می گیرد چنان که در حوزه بهداشت و درمان رصد زائر به ویژه گروه های دارای ریسک بالا را از همان ابتدای ثبت نام تا انتهای سفر تحت کنترل و رصد دقیق به صورت هوشمند داشته باشیم و هم اکنون اقدام خوبی در این راستا در دست انجام است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: تمام کسانی که از نظر جسمی دارای ریسک بالا هستند هستند اعم از پرفشاری خون بالا، بیماری های قلبی و تنفسی و غیره در معاینات شناسایی شده به پزشکان مجموعه های اقامتی و هتل ها و مراکز درمانی اعلام و معرفی شده اند تا در هتل ها دوباره ازنظر وضعیت جسمی کنترل مجدد شده و ملاحظاتی که در مورد آنها باید رعایت شود اعم از حوزه ترددی و تغذیه و غیره به مدیر کاروان ها اعلام شود.

 

وی با اشاره به ایام تشریق که اوج برنامه های حج است، افزود: با توجه به شرایط خاص این ایام و اینکه زائران به ناچار زندگی اردوگاهی را تجربه می کنند اگر این ملاحظات و توصیه های بهداشتی و درمان از هم اکنون به این بیماران اعلام و رعایت کنند به طور قطع در زمان تشریق شرایط مناسب تری در انجام اعمال حج ابراهیمی خواهند داشت.

 

رشیدیان با تاکید بر اینکه این موضوع در دست پیگیری و انجام است، ابراز امیدواری کرد: با رصد و پیگیری شرایط افراد در معرض خطر و همراهی و هماهنگی این گروه از زائران، حجی بدون مساله و مشکل برای هیچ یک از زائران داشته باشیم. 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه خراسان جنوبي مقام معظم رهبری بیرجند زلزله مسجدسلیمان اردبیل شیراز مسکن خبرگزاری شبستان عملیات پزشکی زائران خانه خدا حج علیرضا رشیدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی