Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انفجار سه عامل انتحاری طالبان در تجمع افراد خودی در استان غزنی افغانستان سی و چهار کشته و زخمی برجا گذاشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: براثر وقوع سه انفجار در میان اعضای طالبان در شهرستان «ناوه» استان غزنی، بیست و چهار عضو این گروه کشته و ده نفر از آنها زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دفاع افغانستان افزود: این انفجارها زمانی روی داد که اعضای گروه طالبان قصد داشتند سه مهاجم را برای اجرای عملیات انتحاری آماده کنند، اما مواد منفجره همراه آنها پیش از زمان مقرر منفجر شد.
براساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان، هنگام وقوع این انفجار چهل و پنج عضو طالبان حضور داشتند و شماری از فرماندهان این گروه نیز در میان کشته شدگان هستند.
گروه طالبان هنوز دراین باره واکنش نشان نداده است.
وزارت کشور افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای از کشته شدن یک عامل انتحاری دراستان تخار در شمال این کشور خبر داد.
براساس بیانیه وزارت کشور افغانستان ، این عامل انتحاری قبل از رسیدن به هدف شناسایی و در شهرستان «رستاق» استان تخار به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد.
وزارت کشور افزود: قرار بود این عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را در بازار شهرستان رستاق منفجر کند.
 
انفجار در یکی از دادگاه های ننگرهار
روز گذشته انفجار در یکی از دادگاه‌های استان ننگرهار در شرق افغانستان تاکنون سه زخمی بر جا گذاشته است.
«عطاء الله خوگیانی» سخنگوی استانداری ننگرهار اعلام کرد: این انفجار صبح دیروز در دادگاه بدوی شهرستان «خوگیانی» استان ننگرهار روی داد.
انفجار‌های پنج شنبه شب و روز گذشته در شهر‌های قندهار و کابل در افغانستان بیش از صد و پنجاه کشته و زخمی بر جا گذاشت.

خنثی شدن دومین بمب در محل ورودی دانشگاه کابل افغانستان
پلیس کابـل دومین بمب در محل ورودی دانشگاه کابـل را خنثی کرد.
به گـزارش خبـرگـزاری رویتـرز،  بنا بر اعـلام مقامات پلیس افغـانستان، نیـروهای پلیس موفق شدند پس از آن که نخستین بمـب در محل ورودی دانشـگاه کابـل منفـجر شد، دومین بمب را شنـاسـایی و آن را خنثی کنند. در این دانشـگاه، که قـرار بـود امتحان ورودی قضـات برگـزار شود، دانشجـویان در محل ورودی دانشـگاه تجمـع کـرده بودند. بر اثـر این انفجـار، هشت تـن کشته و سی و سـه تـن دیگـر زخـمی شدند. هنـوز هیـچ گـروهی مسئولیت این حمـله را بر عهـده نگـرفته است.
طالبـان، که همواره کابـل را به عنوان بیشترین نقطه اهـداف حمـلات خود انتخـاب می کند، دست داشتن در انفجـار روز جمـعه را انـکار کرده است. چند ساعت پیش از این حمـله، انفجار دو خـودرو در قنـدهار، واقع در جـنوب افغـانستان، دوازده کشته و بیش از هشتاد زخمی برجـای گذاشت. طالبـان مسئولیت حمـلات قنـدهار را بر عهـده گرفته است.

تیرماه، خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان
تیر امسال خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان از آغاز امسال تاکنون بوده است و در این ماه ششصد غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.
رئیس گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیرنظامیان افغانستان اعلام کرد: تیر امسال خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان از آغاز امسال تاکنون بوده است و در این ماه ششصد غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.
«عزیز احمد تسل» شمار کشته شدگان غیرنظامی را در این ماه دویست نفر و شمار مجروحان را چهارصد نفر اعلام کرد.
وی افزود: اگر طرف های درگیر جنگ در افغانستان به حفظ جان غیرنظامیان توجه نکنند، ادامه جنگ و درگیری پیامدهای ناگواری برای غیرنظامیان افغانستان خواهد داشت.
کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز در بیانیه ای از افزایش تلفات غیرنظامیان افغان ابراز نگرانی کرد.
این کمیسیون حمله برغیرنظامیان از جمله انفجار روز گذشته در مقابل دانشگاه کابل را که براثر آن بیش از چهل غیرنظامی کشته یا زخمی شدند، «جنایت جنگی» دانست.
در انفجارهای پنج شنبه و جمعه در قندهار و کابل حدود صد و پنجاه نفر که بیشتر آنها غیرنظامیان بودند، کشته یا زخمی شدند.

بزودی مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان آغاز می شود
رئیس جمهور افغانستان از آغاز مذاکرات دولت این کشور با طالبان تا چند هفته آینده خبر داد.
محمد اشرف غنی روز شنبه در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری با انتقاد از طالبان گفت : خشونت ، راه صلح نیست وقتی که قرار است تا چند هفته دیگر مذاکره آغاز شود چرا به غیرنظامیان حمله می کنید.
رئیس جمهور افغانستان بار دیگر از گروه طالبان خواست به خشونت ها پایان دهند و برای برقراری صلح و آبادی افغانستان تلاش کند.
اشرف غنی تصریح کرد : برقراری صلح هدف ماست و هیچ کس اراده ای قوی تر از ما برای دستیابی به صلح ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : صلح با اعمال زور به دست نمی آید و ما تسلیم شدن طالبان را نخواسته ایم بلکه خواستار مذاکرات آبرومندانه برای برقراری صلح هستیم.
رئیس جمهور افغانستان با اشاره به حملات اخیر در افغانستان خاطر نشان کرد : کسانی که مسئولیت حمله بر غیرنظامیان و اماکن عمومی را برعهده می گیرند ، خائن و از اسلام بی خبر هستند.
اشرف غنی در حالی از آغاز مذاکرات دولت افغانستان با گروه طالبان تا چند هفته آینده خبر داد که تاکنون گروه طالبان حاضر به مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه تلویزیونی طلوع در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که شهروندان در پایتخت افغانستان امروز یکشنبه از وقوع انفجار در شهر کابل خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام این رسانه، منابع آگاه در این خصوص می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه یکشنبه شب در نزدیکی شهرک آریا در حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است