Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@07:47:01 GMT

روایت «حکایت دل» از بانوی زبان‌شناس

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۳۳۸

روایت «حکایت دل» از بانوی زبان‌شناس

«بانوی سغد» از مجموعه برنامه‌های «حکایت دل» امشب با معرفی زهره زرشناس، استاد برجسته زبان‌شناسی روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: برنامه «حکایت دل» با روایت زندگی زهره زرشناس، زبان شناس برجسته ایرانی امشب (دوشنبه، ۳۰ تیرماه) روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

 

زهره زرشناس متولد ۱۳۳۰ در تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دریافت مدرک فوق لیسانس فرهنگ و زبان‌های باستانی از دانشگاه تهران، در سال ۱۳۵۷ با رتبه اول در آزمون ورودی (کنکور) دانشگاه تهران در دوره دکترای فرهنگ و زبان های باستانی به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۶۵ موفق به أخذ مدرک دکترا از دانشگاه تهران شد.

 

دکتر زرشناس از سال ۱۳۵۷ عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب استادیار موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی و دانشیار و استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده است.

 

وی از سال ۱۳۶۸ تاکنون به تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پژوهشگاه علوم انسانی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بنیاد ایرانشناسی اشتغال دارد و تاکنون راهنمایی و هدایت بیش از ۱۰۰ پایان نامه (تز) کارشناسی ارشد و دکترا را بر عهده داشته است.

 

زرشناس با تألیف بیش از ۸۰ مقاله در مجلات علمی ایرانی و خارجی و تألیف ۱۰ کتاب در سال ۱۳۸۰ موفق به کسب درجه استادی (پروفسوری) شده و عضو چندین انجمن علمی ایرانی و خارجی مانند انجمن ایرانشناسان اروپا (SIE) و انجمن زبانشناسی و انجمن ایران شناسی ایران است.

 

کتاب‌های «زبان و ادبیات ایران باستان» و «میراث ادبی روایی در ایران باستان»، «شش متن سغدی»، «جستارهایی در زبان‌های ایرانی میانه شرقی»، «زن و واژه»، «دستنامه سغدی»، «جشن‌نامه دکتر بدرالزمان قریب» و… از جمله تالیفات او است.

 

«حکایت دل» به تهیه کنندگی «علیرضا حسینی» و کارگردانی «بیژن شکرریز»، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

 

این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود و روز دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه یک سیما بازپخش می شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور رهن و اجاره روزنامه بیرجند خراسان جنوبي مقام معظم رهبری شیراز امام رضا ع حکایت دل شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، این فیلم سینمایی که زنده یاد خسرو شکیبایی در نقش معلم یکی از درخشان‌ترین نقش‌هایش را خلق کرد، داستان نوجوانی ناشنوا و لال به نام ناصر است که قادر به ایجاد رابطه با اطرافیان خود نیست. ناصر تحت فشار اطرافیان و خانواده از همه کس و همه چیز دلزده است، اما با تلاش‌های معلمش که او را به برقراری رابطه با اطرافیان تشویق می‌کند بالاخره به خود می‌آید، و سرانجام پس از آن که تا حدودی قدرت تکلم می‌یابد با دسته گلی به دیدار معلم می‌رود. این فیلم نمایش تاثیرگذاری از کوشش‌های عاشقانه یک معلم برای کمک به نوجوانی ناامید و دلزده است. 

«رابطه» به نویسندگی و کارگردانی پوران درخشنده محصول سال ۱۳۶۵ است که چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت حوالی ساعت یک و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • ببینید | علت باورنکردنی برکناری باسوادترین مدیر صدا و سیما به روایت رضا پورحسین
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی