Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام مطلب فوق، افزود: توزیع محلول سم در باغ های سنتی زیتون در طارم سفلی به شکل رایگان و همچنین توزیع کارت زرد نیز به شکل نیم بها انجام شده است.

این مسئول گفت: سم، کارت زرد و پروتئین برای مقابله با آفت مگس زیتون به میزان کافی فراهم شده و باغداران برای دریافت آنها می توانند به مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی و یا کلینیک های گیاه پزشکی مستقر در منطقه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال به دلیل بارندگی های قابل توجه در فصل بهار و رشد علف های هرز در باغ ها و کاهش نسبی دما شرایط برای افزایش تراکم و طغیان آفت مگس زیتون در باغ های این محصول فراهم است، افزود: از این رو عملیات مقابله با این آفت با فعال سازی هشت ایستگاه پیش آگاهی به منظور ردیابی و پایش این آفت در باغ های زیتون طارم سفلی از ابتدای سال جاری تاکنون در حال انجام و پیگیری است.

این مسئول افزود: عملیات مقابله با آفت مگس زیتون سال جاری در سطح ۳۵۰۰ هکتار از باغ های این محصول در استان انجام خواهد شد که این رقم ۱۵۰۰ هکتار بیشتر از سال گذشته است.

آفت مگس زیتون در صورت عدم کنترل می تواند به ۸۰ درصد این محصول باغی خسارت وارد کند.

استان قزوین جزو سه قطب تولید زیتون کشور به شمار می رود.

این استان دارای ۹ هزار و ۴۵۰ هکتار باغ زیتون است و پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن محصول از این باغ ها برداشت شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمپاش کشاورزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مراسم رونمایی این فیلم به کارگردانی ابوالفضل توکلی دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

امیرسلیمانی متولد ۱۳۲۱ بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی گوناگون مانند هزاردستان، شاه دزد، دبیرستان خضرا، تبریز در مه، معمای شاه و دوقلو‌ها بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود