Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:38:17 GMT

شرط برگزاري مجامع بانک‌ها چيست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۵۲۶

شرط برگزاري مجامع بانک‌ها چيست؟

خبرگزاري آريا - بانک مرکزي به عنوان مقام ناظر و مرجع صدور مجوز برگزاري مجامع بانک‌ها و موسسات اعتباري، به موجب مفاد تصريح شده بخشنامه‌هاي ابلاغي و با ارسال نامه‌هاي متعدد به نظام بانکي کشور، شرايط لازم براي صدور مجوز برگزاري مجامع عادي ساليانه را اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، بانک مرکزي به عنوان مقام ناظر و مرجع صدور مجوز برگزاري مجامع بانک‌ها و موسسات اعتباري، به موجب مفاد تصريح شده بخشنامه‌هاي ابلاغي و با ارسال نامه‌هاي متعدد به نظام بانکي کشور، شرايط لازم براي صدور مجوز برگزاري مجامع عادي ساليانه را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تسنيم، بانک مرکزي باتوجه به عدم برگزاري مجامع برخي بانک‌ها و موسسات اعتباري، اعلام کرد که از جمله شرايط لازم براي انجام بررسي‌هاي مربوط و صدور مجوز برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه، «وصول صورت‌هاي مالي امضا شده توسط هيئت مديره به انضمام پيش‌نويس نهايي گزارش حسابرس مستقل» ـ حداقل يک ماه قبل از تاريخ برگزاري مجمع عمومي ـ است.
براين اساس و باتوجه به عدم رعايت موارد فوق، به خصوص عدم ارسال گزارش‌هاي اشاره شده يا ارسال ديرهنگام مستندات لازم از سوي برخي بانک‌ها، عملاً امکان بررسي و صدور مجوز برگزاري مجامع عمومي اين گروه از بانک‌ها فراهم نيست.
در پايان يادآور مي‌شود، به استناد مفاد قانون تجارت و ضوابط و مقررات مربوط، مسئوليت تهيه صورت‌هاي مالي هر بانک با هيئت مديره آن و اظهارنظر راجع به صورت‌هاي مالي در چارچوب استانداردهاي حسابداري و حسابرسي، برعهده حسابرس مستقل آن بانک يا موسسه اعتباري است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج