Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:31:58 GMT

بیش از ۲۸ هزار گونه در معرض نابودی است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۵۳۸

بیش از ۲۸ هزار گونه در معرض نابودی است

بررسی‌های جدید اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار گونه در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش ایسنا، طبق "لیست قرمز گونه‌های در معرض خطر" که توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) جمع‌آوری شده بیش از ۲۸ هزار گونه در سراسر جهان با تهدید روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فهرست خطر انقراضِ حدود ۱۰۶ هزار گونه ارزیابی شده که بیش از یک چهارم از آن‌ها در خطر جدی هستند.

برآوردهای اخیر حاکی از آن است که حدود یک میلیون گونه با خطر انقراض روبرو هستند و این درحالیست که این آمار بر اساس تخمین بوده و اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت برای اعلام ارزیابی‌های خود از خطر انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی از معیارهای دقیق استفاده می‌کند.

در جدیدترین لیست قرمز گونه‌های در معرض خطر آمده است: ۱۰۵ هزار و ۷۳۲ گونه که پیش از این خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کرده اکنون در گروه گونه‌های در معرض انقراض قرار گرفته‌اند. همچنین مجموع تعداد گونه‌های در معرض تهدید ۲۸ هزار و ۳۳۸ مورد گزارش شده و انقراض ۸۷۳ گونه از سال ۱۵۰۰ گزارش شده‌ است.

این رقم در مقایسه با آمار منتشر شده از احتمال انقراض یک میلیون گونه ناچیز است اما تنها حدود یک درصد از حیوانات، قارچ‌ها و گیاهان در جهان در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به طور رسمی ارزیابی شده‌اند. هرچه گونه‌های بیشتری ارزیابی شوند تعداد گونه‌های در معرض انقراض نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ساینس الرت، به فهرست جدید بیش از ۷۰۰۰ گونه از سراسر جهان افزوده شده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انقراض گونه در معرض انقراض گونه درحال انقراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا