Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباسی روز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، افزود: ساماندهی کودکان کار و خیابان نیازمند طراحی سازو کارهای متناسب است؛ هرچند آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان موجود است اما سالیان سال این قانون بر زمین مانده است.

وی یادآور شد: جلسه قبلی مرجع در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان با حضور استاندار تهران برگزار و مقرر شد که این کودکان ابتدا در تهران و سپس در سایر شهرها ساماندهی شوند که این اقدام انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی خاطرنشان کرد: البته این موضوع مورد تاکید رییس جمهور و وزیر دادگستری بوده است و در ضرورت انجام این اقدام اتفاق نظر وجود دارد اما در مورد شیوه انجام اقدامات ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: اعتقاد داریم وظیفه ساماندهی کودکان کار و خیابان برعهده وزارت رفاه و سازمان بهزیستی است و اگر اقدامات در مجرای قانونی انجام شود با چالش های کمتری روبرو خواهیم بود.

عباسی درباره مهمترین اقدامات دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سال جاری گفت: در اردیبهشت ماه امسال، چالش ها و موانع قضایی موجود در زمینه حقوق کودک با همکاری مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در نشستی با مدیران ارشد انتظامی و مسئولان پلیس پیشگیری، وضعیت تشکیل پلیس اطفال، برگزاری دوره آموزشی ویژه کادر مسئول رسیدگی به کودکان و نوجوانان در کلانتری ها، تسریع در ارجاع اطفال به دادسرا و دادگاه، عدم اعزام اطفال با دستبند و تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم مورد تاکید قرار گرفت.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهارداشت: در تیرماه نیز نشست تخصصی حقوق کودک با عنوان «حقوق کودک در آیینه فقه» با محوریت منع مجازات طالب حیات افراد زیر ١٨ سال از منظر فقهی در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

عباسی درباره سفرها و برنامه های استانی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، اضافه کرد: دو کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استان یزد و استان آذربایجان شرقی برگزار شده است همچنین سفر استانی به خراسان رضوی و حضور در مراسم روز ویژه دختر برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست برگزار شد؛ سفر استانی مرجع ملی به استان ایلام نیز در پیش است.

عباسی افزود: برنامه دیگری با پیشنهاد اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری (اسکودا) در دستور کار مرجع قرار دارد و درصدد هستیم تا وکلای مدافع حقوق کودک تربیت شوند و در این راستا دومین مدرسه تابستانی حقوق کودک را در دستور کار داریم که از پنجم تا هفتم شهریور ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، تفاهم نامه ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد تا موضوعات مختلف مرتبط با حقوق کودک پیگیری شود. همچنین راه اندازی پلیس اطفال با همکاری دانشگاه علوم انتظامی امین در دستور کار قرار دارد.

بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با محوریت حقوق کودک و فضای مجازی با حضور وزیر دادگستری، دبیر مرجع ملی، نمایندگان ١۶ دستگاه عضو مرجع ملی و نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حقوق کودک در وزارت دادگستری برگزار شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم