Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ایرانیان در این شرایط تنها می‌توانستند از کارت‌های بانکی متصل به شبکه ی شتاب استفاده کنند که شبکه‌ای داخلی در کشور است و محدودیت‌های بین‌المللی خاص خود را دارد و بدین صورت از داشتن یک کارت بانکی بین المللی محروم مانده اند.

ویزا کارت و مستر کارت چیست؟ 

ویزا و مستر کارت شبکه‌های بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنا که کارت‌های بانکی را در سراسر دنیا به هم متصل می‌کنند و در نتیجه شما اگر شهروند کشوری باشید و در آن کشور کارت بانکی دریافت کنید، می‌توانید از کارت خود در تمامی دیگر کشورها استفاده کنید. اما به این دلیل که ویزا و مسترکارت در ایران فعالیت ندارند، کارت‌های بانکی ایرانی متصل به شبکه ی بانکی شتاب هستند که شبکه ای داخلی است و در نتیجه از کارت بانکی دریافت شده در ایران، تنها می‌توان در خود ایران استفاده نمود.

داشتن ویزا کارت و مستر کارت چه مزیت‌هایی دارد؟

تا کنون شده است که بخواهید سفری خارجی بروید؟ برای سفر خود، چگونه ارز همراه خود برده‌اید؟ قطعاً برای چنین سفری، اگر ویزا یا مستر کارت نداشته باشید ناچارا باید به صورت نقد با خود ارز را خارج کنید که قطعاً خطراتی به همراه دارد. از سویی بلیط هواپیما، هتل و … را باید از طریق آژانس‌های هواپیمایی دریافت کنید چرا که خرید آنها به صورت مستقیم با کارت‌های بانکی ایران غیر ممکن است.

تاکنون شده است نیاز به خرید اپلیکیشنی در موبایل یا نرم افزاری کامپیوتری داشته باشید؟ چه کرده اید؟ خرید این محصولات هم به این دلیل که باید به صورت آنلاین و به دلار خریداری شوند، برای شهروندان ایرانی ناممکن خواهد بود. حتی ثبت نام آزمون‌های زبان یا گرفتن وقت سفارت نیز با کارت‌های بانکی ایرانی مقدور نیست.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که با وجود تحریم‌ها و مشکلات دیگر آیا شرایط گرفتن مستر کارت در ایران میسر است؟

امکان دریافت ویزا کارت و مستر کارت در ایران

کمتر تحریمی در ایران پایدار مانده است. تحریم ویزا کارت و مستر کارت هم چندین سال است که در ایران دیگر مشکل جدی محسوب نمی‌شود. ایرانیانی که به هر دلیلی نیاز به ویزا کارت و مستر کارت داشته باشند می‌توانند به راحتی از طریق شرکت ایرانیکارت اقدام به سفارش کارت بانکی مورد نظر خود بکنند. آنها با استفاده از این روش می‌توانند کارت بانکی بین المللی را با نام حک شده ی خودشان بر روی کارت دریافت کرده و از این طریق صاحب یک حساب بانکی بین المللی هم بشوند.

البته تحریم‌های بانکی باعث گردیده است که متأسفانه بسیاری از شهروندان از وجود چنین امکاناتی بی اطلاع باشند. تاجر و بازرگان نداند که می‌تواند حسابی بین‌المللی داشته باشد و بدون نیاز به واسطه مبلغ مورد نظرش را از خریدار دریافت کند، همچنین باعث شده است که پزشکان ندانند که می‌توانند مستقیماً اشتراک مجلات علمی روز دنیا را دریافت کنند و حتی کسانی که قصد مهاجرت یا سفر دارند ندانند که می‌توانند بدون هیچ دشواری و یا استفاده از واسطه‌ها، تمام پرداخت‌های خود را انجام داده یا حتی از قبل از مهاجرت خانه‌ی مورد نظر خود را هم کرایه کنند.

چگونه می‌توان به صادر کنندگان ویزا و مسترکارت در ایران اعتماد کرد؟

تحریم‌ها اصولاً نمی‌توانند تمام روش‌های انجام یک فعالیت را مسدود کنند و دیر یا زود راه‌های جایگزین پیدا می‌شود. در ارتباط با دریافت ویزا و مستر کارت، ایرانیکارت از طریق تفاهم نامه با بانک‌های دیگر کشورهای دنیا، روش‌هایی را ایجاد کرده است که از طریق آن، ایرانیان بدون داشتن اقامت یا ویزا و فقط با یک پاسپورت، حسابی بین المللی در کشوری جز ایران خواهند داشت و از طریق همان حساب است که کارت بانکی ویزا یا مسترکارت خود را دریافت می‌کنند.

در حقیقت از این طریق، یک ایرانی دارای ویزا کارت یا مستر کارت، عملاً تفاوتی با یک فرد ساکن همان کشور که مستر کارت نیز دارد، نداشته و هر دو از خدماتی مشابه استفاده می‌کنند. حتی ایرانیانی که ویزا یا مسترکارت دریافت کرده‌اند، می‌توانند موبایل بانک داشته باشند، از طریق اینترنت بانک حساب خود را رصد کنند و به راحتی به دیگر امکانات دسترسی داشته باشند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4671961

منبع: مهر

کلیدواژه: ویزا کارت صنعت بانکداری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار گودرزی گفت: فروردین‌ماه امسال، زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت؛ در مترو قصد داشتم بلیط بخرم که مرد میانسالی نزد من آمد و با چرب زبانی کارتم را برای کمک کردن در پرداخت گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شدم که وی یک کارت بانکی دیگر در اختیارم گذاشته است. 

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی سرقت کرده است. 

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. 

سردار گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم سرقت از کارت بانکی مال باخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم، برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای تهران و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • مهاجرت با ویزای جعلی