Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@05:41:27 GMT

پایداری گرما تا10روز آتی در کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۸۹۸

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم گرمای هوا در اکثر مناطق کشور طی ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به انتشار گاز اوزن و عدم وزش باد کیفیت هوا در کلانشهر‌ها به ویژه تهران در وضعیت ناسالم قرار دارد. ناطقان: احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای کشور، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده هوای گرم تا ۱۰ روز آینده در کشور تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه کماکان شرایط جنب حاره‌ای در کشور حاکم است، افزود: در برخی از مناطق کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و ... رشد ابر‌های جوششی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

وظیفه با تاکید بر اینکه جو آرام همراه با هوای گرم با بیشینه ۴۰ درجه و کمینه ۳۰ درجه برای همه مناطق کشور پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: کیفیت هوا در اواسط روز تا اواخر بعد از ظهر با افزایش انتشار گاز اوزن در وضعیت ناسالم در کلانشهر‌ها به ویژه تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به خروج وضعیت هوا در کلانشهر‌ها از وضعیت سالم سالمندان، کودکان و همچنین افراد دارای مشکلات تنفسی باید کمتر در فضای آزاد قرار بگیرند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: با توجه به تابش شدید آفتاب و بخارات ناشی از بنزین وضعیت هوا در شرایط غیراستاندارد قرار گرفته از این رو هموطنان در موارد غیرضرور نباید از منزل خارج شوند. منبع: میزان برچسب ها: پایداری گرما ، کیفیت هوا ، وضعیت ناسالم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پایداری گرما کیفیت هوا وضعیت ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است