Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه تارنمای شبکه تله سور، در نشست روز گذشته جنبش عدم تعهد مقامات شرکت کننده از سیاستهای آمریکا انتقاد کرده و خواستار همبستگی بیشتر اعضای این سازمان شدند. این نشست تا روز ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) ادامه دارد.

خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا در این نشست گفت: ما در حال تجربه برهه ای از تاریخ هستیم که چندجانبه گرایی مورد حمله قرار گرفته که بر ثبات کشورها تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر حق زندگی همراه با صلح وحق مردم برای تعیین سرنوشت شان بدون فشارهای خارجی تاکید کرد و افزود: ونزوئلا همچون کوبا، ایران، سوریه، نیکاراگوئه و کره شمالی قربانی مداخله قدرتها و خارجی هایی بوده اند که به دنبال تغییر نظام این کشورها هستند.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در جمع وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد، گفت: موج نوین ماجراجویی یکجانبه گرایانه افراطی آمریکا مهم‌ترین چالشی است که اکنون تقریباً همگی ما به طریقی با آن روبه رو هستیم.

وی افزود: این چالش در حال تضعیف حاکمیت قانون درسطح بین المللی است و به انحاء گوناگون صلح و ثبات در سراسر جهان را در معرض تهدید قرار داده است.

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا نیز در این اجلاس اعمال فشار به کشورهای دیگر را نقض حقوق مردم دانست و ضمن اعلام حمایت دوباره هاوانا از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، مداخله واشنگتن در امور ونزوئلا و کوبا را محکوم کرد.

دیه گو پری رودریگز وزیر خارجه بولیوی نیز در این نشست اعلام کرد که چندجانبه گرایی تنها فضایی است که کشورها می توانند در شرایط متعادل در ارامش و صلح زندگی کنند.

در نشست ونزوئلا، وزرای امور خارجه ایران، کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه، فلسطین، سورینام، آنتیگوا باربودا و معاونان وزیر خارجه روسیه و ترکیه حضور داشتند.

جنبش عدم تعهد یا غیرمتعهدها، یک سازمان بین المللی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد. این جنبش متشکل از ۱۲۰ کشور است و علایق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای درحال توسعه را در سطح جهان نمایندگی می‌کند.

کنفرانس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، هر سه سال در پایتخت یکی از کشورهای عضو جنبش برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا