Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان (معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری)، امروز یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸ به‌طور سرزده در میدان حسن آباد حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت بخش‌های آسیب‌دیده این میدان تاریخی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید بر تسریع مرمت ساختمان تاریخی میدان حسن‌آباد تأکید کرد و خواستار مقاوم‌سازی بناهای تاریخی تهران و جلوگیری از تکرار این حوادث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که محمدحسن طالبیان (معاون میراث‌فرهنگی کشور)، پرهام جانفشان (مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران)، شهردار منطقه ۱۱ و تعدادی از مسئولان شهری و آتش‌نشانی حضور داشتند، معاون رئیس‌جمهوری خواستار تهیه گزارش کامل از علت سانحه و تسریع در بازسازی و مرمت این میدان تاریخی در قلب تهران شد.

مونسان در این بازدید با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری در خصوص مرمت میدان حسن‌آباد گفت: خوشبختانه در این خصوص کارگروهی نیز تشکیل شده و امیدواریم کارها هرچه سریع‌تر انجام شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از کاربری نامناسب برخی از بناهای تاریخی و بناهای مجاور آن‌ها گلایه کرد و خواستار ایمن‌سازی این بناها و استفاده نشدن از آن‌ها به‌عنوان انبار کالا شد.

مونسان از بناهای تاریخی تهران به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمندی یاد کرد که می‌توان از آن‌ها در رونق گردشگری تهران و جذب توریست استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۱ تهران نیز در این بازدید با اشاره به این‌که شهرداری تمام تلاش خود را برای مرمت این بنا و همکاری با میراث‌فرهنگی به‌کار خواهد بست افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، شش ماه دیگر وضعیت این میدان به حالت قبلی بازخواهد گشت و شش ماه بعد که از اینجا بازدید کنید، شاهد وضعیت بسیار مطلوب این میدان و این بنای تاریخی خواهید بود.

پرهام جانفشان (مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران) نیز با ارائه گزارشی در خصوص روند مرمت میدان حسن‌آباد از تشکیل کارگروه ویژه با همکاری میراث‌فرهنگی و شهرداری برای مرمت میدان حسن‌آباد و بنای تاریخی آن یاد کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه به‌طور حتم کار مرمت میدان تاریخی حسن‌آباد به‌سرعت انجام خواهد شد.

چهارشنبه‌شب هفته گذشته ۲۶ تیرماه ۹۸، بر اثر آتش‌سوزی که در انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن‌آباد روی داد، بخش‌هایی از بنای تاریخی میدان حسن‌آباد آسیب دید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بناهای تاریخی میدان حسن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد آیینی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت از ۶۹۰ شهر در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

آیینی گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی ادامه داد: برای نوسازی این باخته فرش شده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مردم ساکن‌ترین بافت‌ها افرادی کم درآمد هستند که توان مقاوم‌سازی و نوسازی ندارند و حتی اگر وام ارزان قیمت به آنها پرداخت شود توان بازپرداخت اقساط را ندارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر