Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

زینب ضیاء‌دوست، نفر برتر استانی در رشته قرائت تحقیق در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در حاشیه چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی، بیان کرد: حضور در مسابقات بهترین معیار برای سنجش سطح آمادگی قاریان و حافظان است.

وی تصریح کرد: حضور در مسابقات، سنگ محکی برای میزان تسلط شرکت‌کنندگان است و اگر اجرای متسابق منجر به کسب رتبه نشد، نباید باعث ناامیدی او شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی قاری 21 ساله از شهرستان سبزوار که دارای تحصیلات کارشناسی مهندسی محیط زیست است، به نقش قرآن در زندگی خود اشاره و بیان کرد: می‌خواهم زندگی قرآنی داشته باشم و در همه امور مثل اخلاق، آموزش، تحصیلات دانشگاهی و حتی ازدواج ملاک‌های قرآنی را رعایت کنم؛ چنانکه در هر مقطعی از زندگی که به مشکل برخوردم از قرآن و آیات نورانی آن مدد گرفته‌ام.

رتبه برتر کشوری قرائت دانشجویی در سال 97 با اشاره به سطحی کیفی مسابقات گفت: رقبا با هم تفاوت سنی زیادی نداشتند و این امر به نظر من نکته مثبتی است و همچنین مکان مسابقات نیز به دلیل هم‌جواری با هم حرم مطهر امام رضا(ع) بسیار عالی بود.

ضیاء‌دوست که مدت 10 سال در مسابقات قرآنی شرکت دارد، در مورد برگزاری آزمون الکترونیک این دوره رقابت‌ها گفت: برگزاری این آزمون باعث می‌شود قاریان با معنا، مفهوم و تفسیر قرآن بیشتر آشنا شوند.

این قاری برتر استانی که رتبه اول کشوری در رشته حفظ سال 94 را نیز در کارنامه افتخارات خود دارد، بیان کرد: از 7 سالگی به فعالیت‌های قرآنی وارد شدم و اکنون نیز مربی کلاس‌های صوت، لحن و تجدید در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هستم. به کسانی که دوست دارند وارد عرصه فعالیت‌های قرآنی شوند، توصیه می‌کنم در وهله نخست مستمع و شنونده‌ اجراها در مسابقات قرآنی باشند تا لذت حضور در این فضای معنوی را از نزدیک بچشند و همچنین روزانه حتماً قرآن بخوانند.

یادآور می‌شود، چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی در بخش خواهران ۲۸ تیرماه با حضور ۱۷۱ نفر در رشته‌های مختلف آغاز به کار کرد.

امروز، یکشنبه، ۳۰ تیرماه ۶۹ نفر در رشته‌های ۱۰ و ۵ جزء با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این دوره از مسابقات را ۱۴ داور قضاوت می‌کنند. ۳۵۲ منتخب قرآنی در دو بخش برادران و خواهران از ۲۶ الی ۳۰ تیرماه در چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کرده‌اند و محل برگزاری رقابت‌ها در حسینیه عبدالله بن‌حسن مشهد است.

اعظم دوست‌حصار 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن حفظ خراسان رضوی چهل و دومین دوره مشهد مقدس بانوان ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در مشهد با اشاره به شور و شوق زیاد شرکت‌کننده‌ها اظهار کرد: وقتی با آنها صحبت می‌کردیم اعتماد به نفس خوبی داشتند؛ خیلی‌ها هم می‌گفتند دغدغه کسب مدرک نداریم و فقط می‌خواهیم خود را محک بزنیم.

وی این نکته را نشانه اهتمام و جدی گرفتن قرآن در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: پررنگ شدن فضای قرآنی در کشور به خوبی در این آزمون هم جلوه داشت.‌ای کاش برخی‌ها می‌آمدند و این آزمون را از نزدیک می‌دیدند که چه فضای گرم و شورانگیزی دارد.

قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد

قمی حفظ موضوعی قرآن کریم را یکی از بهترین توصیه‌های بزرگان و کارشناسان عنوان و اظهار کرد: قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد؛ آیه‌ها، فرازها و سوره‌های منتخبی که نیاز امروز جامعه ما است در قرآن آمده که می‌توانند آن‌ها را با خلاصه تفسیر و توجه به معنا حفظ کنند. افرادی که با این روش قرآن را حفظ کنند بعد به مرور می‌توانند وارد فضای حفظ قرآن شوند و کل آن را بر اساس معنا پایه حفظ کنند.

با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد افزود: با حفظ موضوعی یک جمعیت چند میلیونی از مردم کشور می‌توانند مثلاً ۲۰۰ آیه مهم قرآن که مورد تاکید بزرگان و روایات است و از طرفی موجب گذران بهتر و اعتلا بخشیدن زندگی می‌شود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو میلیون نفر ۳۰ آیه قرآن را حفظ کردند افزود: تعدادی از این افراد در آزمون شرکت کردند و مدرک حفظ موضوعی را نیز گرفتند.

قمی تصریح کرد: حفظ این آیه‌ها موجب می‌شود تا فرد با آیه‌های ناظر بر زندگی‌اش مانند رفاقت، خانواده، پدر و مادر، مسائل اجتماعی، علمی و حتی سیاسی آشنا و آنها را با بهترین تبیین‌ها که در ترجمه‌ها و تفسیرها آمده حفظ کند تا موقع صحبت کردن بتواند به کلام خدا استناد کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند خاطر نشان کرد: همه مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت و توسعه قرآن و زندگی کردن با آیه‌های قرآنی پای کار بیایند

کد خبر 6095656

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم